آجر لفتون افزایش قیمت داشته است | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

آجر لفتون افزایش قیمت داشته است

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 15983 بازدید
آجر لفتون افزایش قیمت داشته است

در سال های قبل، قیمت مصالح ساختمانی به صورت قابل توجهی زیاد شده است و انواع آجر از این قاعده مستثنا نبوده اند؛ روندی که به نظر می رسد در ماه های آینده ادامه داشته باشد. در این میان قیمت آجر لفتون به دلیل کاربرد زیاد این محصول در ساختمان از اهمیت خیلی زیادی برخوردار بوده و نوسانات آن می تواند خیلی زیاد معادلات اقتصادی سازنده ها را تغییر دهد.

با نزدیک شدن به آخر سال 1401و ورود به سال جدید، سوال زیادی از سازنده ها این است که آیا قیمت آجر لفتون در سال آینده تغییر می کند؟ 

قیمت ارز و تاثیر آن بر قیمت آجر لفتون 

در سال ها و ماه های پیش رو، قیمت ارز به عنوان یکی از اصلی ترین بازیگران در تورم و افزایش قیمت همه ی مصالح ساختمانی تاثیر گذار بوده است و روندی که باعث افزایش قیمت آجر لفتون و مصالح ساختمانی شده است و با توجه به پیش بینی هایی که انجام شده به نظر نمی رسد که این روند افزایش قیمت قصد توقف داشته باشد.

بعضی ها معتقدند که قیمت دلار در سال آینده از 30 هزار تومان کمتر نمی شود و خیلی ها هم قیمت 40 هزار تومانی را برای دلار قطعی می دانند. این به گونه ای می باشد که در نیمه اول سال 1401، قیمت دلار عمدتا زیر 30هزارتومان و قیمت مصالح ساختمانی بر اساس آن بسته شد.

هزینه های تولید و تاثیر آن بر قیمت آجر لفتون

یکی از اصلی ترین هزینه های تولید کارخانه های آجر سازی و آجرپزی، هزینه ی نیروی انسانی است. با زیاد شدن قیمت ارز و تورم،این هزینه هم افزایش می یابد .اتفاقی که هرساله نمود آن را در تصمیم دولت برای زیاد شدن حداقل حقوق و دستمزد کارگران می بینیم. قطعا در سال آینده چنین روشی را شاهد بودیم.خیلی از کارشناسان از احتمال زیاد شدن حداقل 20 درصدی حقوق و دستمزد خبر می دهند. تولیدکننده ها نیز ناچاراً این هزینه را از محل زیاد شدن قیمت محصولاتشان جبران می کنند.

بقیه هزینه های تولید قطعاً با فرارسیدن سال جدید زیاد می شوند. هزینه ی انرژی، مالیات و تعمیر و نگداری از دستگاه ها از مهم ترین این هزینه ها هستند. اما یکی از هزینه هایی که از هم اکنون نیز به نظر می رسد سبب زیاد شدن قیمت انواع آجر لفتون شده هزینه گاز است .با شروع فصل زمستان، قیمت گاز برای مصارف صنعتی افزایش می یابد. مسئله ای که شاید با توجه به برودت شدیدتر دمای هوای امسال نسبت به سال های قبل جدی تر باشد.

قیمت سوخت و تاثیر آن بر قیمت آجر

یکی از هزینه های مهم که در قیمت مصرف کننده ی همه ی محصولات نقش جدی دارد، قیمت سوخت است. قیمت بنزین، گازوئیل و دیگر اشکال سوخت خودروهای حمل و نقل کالا، نقش مهمی در این زمینه دارند. معمولا سریع پس از زیاد شدن قیمت آن ها و فارغ از اینکه در چه مقطعی از سال هستیم یا وضعیت دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت ها چگونه است، قیمت همه ی محصولات در کشور زیاد می شود.

خیلی از پیش بینی ها و حتی صحبت هایی که از جانب مسئولان دولتی شده، حکایت از افزایش قیمت احتمالی بنزین در ماه های آینده است و حالا تا چه اندازه ای این پیش بینی ها صحیح می باشد نمی دانیم اما تولید کننده ها باید برای جلوگیری از ضرر اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند. آنها معمولاً به شدت تحت تاثیر زیاد شدن قیمت سوخت یا بار روانی ناشی از احتمال این اتفاق بوده و معمولا زودتر از آنچه که منتظرش هستیم قیمت های خود را زیاد می کنند.

شروع فصل گرما و تاثیر آن بر قیمت آجر سفال و لفتون و غیره

فارغ از همه ی عوامل بررسی شده در قسمت های قبلی، به طور طبیعی هر ساله با شروع فصل گرما ساخت و ساز بیشتر انجام می شود. هم اکنون در فصل زمستان به سر می بریم،قیمت مصالح از جمله آجر سفال و لفتون، آرامشی نسبی پیدا کرده است. آرامشی که عمدتا ناشی از کم شدن ساخت و ساز در این فصل و در نتیجه کم شدن تقاضا برای محصول است و اینکه آجر لفتون یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی است که قیمت آن نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری ها و سود و زیان سازنده ها داشته است. تمام این ها حکایت از افزایش قیمت این محصول در ماه های آینده را دارد. با رسیدن فصل سرما، قیمت مصالح ساختمانی ثبات بیشتری  پیدا کرده است.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support