ساخت خانه های 35 متری؛ کاهش کیفیت مسکن در تهران | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

ساخت خانه های 35 متری؛ کاهش کیفیت مسکن در تهران

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 13825 بازدید
ساخت خانه های 35 متری؛ کاهش کیفیت مسکن در تهران

به گزارش ملکیتا، ساخت خانه های 35 متری باعث کم شدن کیفیت بخش مسکن در تهران شده است. در صورتی که زیاد شدن افزایش هزینه های زندگی و کمبود زمین در کشورهای مختلف جهان باعث شده مردم به خرید و اجاره خانه هایی کوچک متراژ رو بیاورند.

عموما به آپارتمان هایی با متراژ کمتر از 40متر، میکروآپارتمان گفته می شود. این آپارتمان ها ابتدا در سال 2011 در آلمان به دلیل کمبود فضای ساخت به وجود آمدند و الان تقریبا در تمام کشورها جهانی شده اند.

کشورهایی مثل آلمان، سوئد،اتریش، ایرلند و لهستان از سال 2018 میلادی بیشترین حجم سرمایه گذاری در قسمت ساخت میکرو آپارتمان را داشته اند.

اواخر آذر سال 1398 بود که معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از طرح ساخت خانه های 25 تا 40 متری خبر داد و گفت که احداث این نوع واحدها نه یک انتخاب، بلکه ضرورت است.

در این تاریخ مدیریت شهری ایده ساخت واحدهایی با متراژ پایین مطرح کرد و هدف این نهاد از عنوان چنین موضوعی این بود افرادی که برای کار به تهران مراجعه می کنند به جای اینکه شب داخل خودرو بخوابند در این واحدها به سر ببرند.

حتی این طرح در کمسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی و معماری هم مطرح شد؛ اما اجرایی نشد.

ایرادی که در آن زمان به ایده وارد شد بیان می کرد که ساخت چنین واحدهایی توزیع جمعیتی را در شهر تهران به هم می ریزد.

سخنگوی شهرداری تهران ساخت مسکن 25 متری تکذیب کرده و گفته است: بر پایه و اساس قانون ، مجوز و پروانه ساخت برای واحدهای مسکونی زیر 35 متر مربع داده نشده و نمی شود.

او همچنین اضافه کرده است: طبق آخرین ویرایش طرح تفصیلی پایتخت مصوب شورای عالی شهرسازی، حداقل متراژ قابل ساخت 35 متر مربع است. به این ترتیب از نگاه قانونی نیز اساساً امکان صدور پروانه برای کوچک تر از این متراژ وجود ندارد.

طبق گفته محمد خانی بر اساس پژوهش ها کوچک ترین ملکی که مجوز ساخت از اول امسال دریافت کرده در منطقه 7 واقع شده که مساحت این ملک نیز 35 متر مربع است.

حداقل متراژ مناسب برای مسکن چقدر است؟

طبق استاندارد هایی که در ایران مطرح شده حداقل متراژ مناسب برای سکونت یک نفر 17/5 متر و برای دو نفر 3 متر در نظر گرفته شده است.

یکی از اساسی ترین ملاک های زندگی با ثبات برای خانواده ها با توجه به کیفیت مسکن می سنجند و به نظر می آید در نظر گرفتن متراژ 35 متر هم برای یک خانواد دو نفره تامین کننده رفاه برای آنها نباشد. 

در چند سال قبل زیادشدن میزان تورم و وضعیت نامناسب بازار های موازی باعث زیاد شدن متوسط قیمت مسکن به ویژه در شهر تهران شده است.

طبق آمارهای بانک مرکزی که هر ماه از شهر تهران منتشر می شود مردم روز به روز بیشتر به سمت خرید خانه های کوچک متراژ با سن بالاتر ترغیب می شوند. این مسئله باعث شده است کیفیت خانه هایی که قشر زیادی از مردم جامعه در آن ساکن هستند کیفیت پایینی پیدا می کند.

 

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support