با 1.5 میلیارد در کدام محله تهران می توان خانه دار شد؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

با 1.5 میلیارد در کدام محله تهران می توان خانه دار شد؟

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 16132 بازدید
با 1.5 میلیارد در کدام محله تهران می توان خانه دار شد؟

واسطه های ملکی از کساد شدن خرید و فروش های مسکن تحت تاثیر عقب نشینی  هر دو طرف عرضه و تقاضا در هفته های اخیر اعلام می کند. بعضی از مالکان که معمولاً جلوتر از تورم عمومی حرکت می کنند قیمت های پیشنهادی را بالا برده اند؛ این در صورتی است که بازار ظرفیت قیمتهای کنونی را ندارد.

مشاوران املاک مناطق مرکزی و جنوبی تهران می گویند که بازار با کمبود فایل های عالی رو به رو شده و این مساله به ایجاد فشار تقاضا برای واحدهای موجود انجام شده است.

یکی از دلایل رکود خرید و فروش ها در سالهای اخیر به تعلل فروشندگان مربوط می شود.به خصوص در ماه های پایانی سال، مالکان به دلیل ایجاد انتظارات تورمی، فروش را به سال بعد می کشاند. 

از سوی دیگر در دو سال قبل به علت کم شدن خرید و فروش ها، ساخت و ساز  دچار افت شده و برودت هوا در زمستان این افت را تشدید کرده است. به همین علت واحدهای نوساز کمتری به بازار تزریق می شود. بعضی سازندگان هم تورم فعلی نهاده های ساختمانی را در قیمت واحد های آماده که دوره ساخت آنها در دوسال اخیر بوده محاسبه می کنند.

       نرخ پیشنهادی آپارتمان های کوچک در تهران - 26 دی 1401

رشد شدید قیمت مسکن در پنج سال اخیر سبب شده تا تقاضاکنندگان به سمت واحدهای کوچک متراژ و قدیمی ساز بروند.

شش منطقه ارزان قیمت در بازار مسکن شهر تهران به ترتیب 15،17،20،16،19،18 هستند که متوسط قیمت هر متر مسکن  در این منطقه ها کمتر از 29 میلیون تومان در هر متر مربع است. در این منطقه یعنی 18 با قینمت 24.4 میلیون تومان ارزان ترین منطقه  در بازار مسکن  شهر تهران محسوب می شود.

هر متر خانه در پایتخت 48 میلیون تومان 

آذرماه 1401 متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در پایتخت به 48 میلیون تومان رسید که در مقایسه با ماه قبل 2.9 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 47.5 درصد زیاد شده است .تعداد خرید و فروش ها 10 هزار و 184 فقره بود که 27.2 درصد نسبت به آبان سال جاری و 4.2 درصد نسبت به آذر سال قبل زیاد شده است.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support