مدیریت بازار مسکن چگونه است؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

مدیریت بازار مسکن چگونه است؟

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 18247 بازدید
مدیریت بازار مسکن چگونه است؟

خادمیان گفت: طرح های حمایتی دولت در قسمت مسکن و بازار مسکن به هم ارتباط دارد. ما اگر بخواهیم بازار مسکن را کنترل کنیم باید عرضه و تقاضا را به تعادل برسانیم یعنی عرضه ما برابر تقاضایی باشد که فرض کنید که ما برپایه و اساس آمارهای رسمی سالی در کشور 800هزار ازدواج داریم و ازدواج ها خانه مسکونی نیاز دارند و پرداخت اجاره های سرسام آور برای کسی که زندگی دونفره خود را شروع کرده بسیار سخت است .متاسفانه در سنوات قبل بخش تولید و ارایه مسکن مغفول واقع شد و بیشتر دنبال وام های خرید مسکن بودند و این عرضه وقتی کم شد تقاضا بالا رفت و قیمت مسکن و اجاره مسکن افزایش پیدا کرد. البته در دولت آقای دکتر رئیسی و وزارت راه و شهرسازی اقدامات خوبی شروع شده است. دولت از قانون اساسی در سه اصل سه، سیو یک و چهل وسه مکلف شده که برای خانه دار شدن مردم یک بار کمک کند، قانونی داریم به نام قانون سامان دهی و حمایت از تولید و ارایه مسکن و یک قانون جهش تولید مسکن که این دقیقا تکالیف دولت را برای بخش مسکن معین می کند. ما اگر بخواهیم این قیمت مسکن را همین حد متوقف کنیم و جلوگیری کنیم از زیاد شدن آن باید تولید مسکن را در کشور زیاد کنیم،وقتی تولید مسکن آغاز شود روی اشتغال، روی بسیاری از مشکلاتی که در جامعه ما است مشکلات اجتماعی و اقتصادی که مردم دارند تاثیر گذار است، مسکن اقتصاد یک کشور است. ساخت مسکن دو آیتم دارد یکی پول زمین و یکی پول ساخت و زمین هایی که دولت در اختیار دارد و مالک آن است به صورت 99 ساله واگذار می شود و در مسکن مهر قسمتی از آن انجام شدو دارند الان به طریق 99 ساله این کار و انجام می شود قیمت زمین از قیمت مسکن جدا می شود صفر می شود و مردم فقط پول ساخت خانه را باید بدهند پول زمین نیازی نیست پرداخت کنند این یکی از اقدامات حمایتی بخش مسکن است. 

این اقدامات دولت تکالیفی است که برای بانک های عامل پرداخت تسهیلات بخش مسکن اعلام کرده است و بانک ها باید طبق قانون جهش تولید مسکن 20 درصد از سهمیه ای که بابت تسهیلات پرداخت می کنند را به قسمت مسکن اختصاص دهند. بانک ها باید در طول یک سال پرداخت تسهیلات 20 درصد به بخش مسکن بدهند و بقیه را هم به بخش ازدواج و اشتغال اختصاص دهند.

الان توسط مقام عالی وزارت به مدیران کل راه و شهرسازی یک طرح ابلاغ شده است که ما یک طبقه حیاط دار بسازیم، در آپارتمان سازی هزینه ساختمان سازی خیلی بالا است و ضریب طبقات می خورد قیمت ها بالا می رود و کار طول می کشد.

خانه های یک طبقه حیاط دار 

آقای خادمیان گفت: درست است خیلی ها فراموش کردند مسکن حیاط دار، مسکن حیاط دار جنبه های گوناگونی دارد از نظر رفاه، امنیت و آسایش و تفریح بچه ها  و اگر بخواهیم آمارها را بگوییم خیلی از افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند بعد از مدتی دچار افسردگی می شوند و ساخت مسکن یک طبقه حیاط دار برای همه جا بسیار عالی است و برای دولت مفید است و از گرانی مسکن هم جلوگیری می کند و روز به روز هم مسکن در حال گران شدن است.

در مورد مسکن کارگری هم تفاهم نامه ای بین وزارت تعاون و وزارت راه و شهرسازی امضا شده که دلالت بر این دارد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقاضاکنندگانی که از قشر کارگران عزیز کارخانه ها هستند معرفی کنند و اسامی آن ها بارگذاری شود و احراز شرایط شوند و باید چند نکته را هم رعایت کنند اینکه قبلاً از هیچ امکاناات دولتی استفاده نکرده باشند و اینکه باید متاهل باشند و خانه ای هم طی اخیر به نام آن ها نباشد.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support