خانه بخریم یا دست نگه داریم؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

خانه بخریم یا دست نگه داریم؟

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 18536 بازدید
خانه بخریم یا دست نگه داریم؟

به گزارش ملکیتا، گزارش های بانک مرکزی و مرکز آمار می گوید که هر متر مربع واحد مسکونی در تهران حدود 47 میلیون تومان است. ارزانترین خانه ها در منطقه 18 تهران است که متری 25 میلیون و 600 هزار تومان معامله می شود و گرانترین خانه ها با متری 107 میلیون تومان مربوط به منطقه یک است.

اما این اعداد مربوط به گزارش های رسمی است. در بازار غیر رسمی قیمت مسکن بیش از این اعداد است و در دو بار جهش قیمت دلار در دو ماه قبل، قیمت مسکن هم زیاد قابل توجه داشت.

گزارش های میدانی نشان می دهد سریع پس از زیاد شدن قیمت دلار، خرید و فروش ملکی بسیاری فسخ شد و فروشندگان زیادی از فروش ملک خود منصرف شدند. در بعضی از گزارش های ذکر شده بود که قیمت های اعلامی تنها سه تا پنج روز اعتبار دارد و پس از آن مشتریان باید استعلام قیمت جدید بگیرند.

پیش بینی قیمت مسکن تا آخر سال

این موارد، تاثیر فوری قیمت دلار بر بازار مسکن بود و انتظار می رفت که اثر افزایش قیمت دلار در بازار مسکن ، تخلیه شده باشد اما حالا فرشید پور حاجت، دبیر کانون سراسری انبوه سازان بیان کرده : ((به اعتقاد من بالا رفتن قیمت دلار طی دو ماه گذشته، هنوز اثر خود را در حوزه مسکن نشان نداده و در ماه های آینده نشان خواهد داد.))

این اولین سیگنالی است که به گفته پورحاجت به بازار مسکن می رسد. سیگنالی که نشان می دهد رشد قیمت مسکن متوقف نشده و ادامه دارد.

دومین عاملی که دبیر انجمن انبوه سازان اعلام کرده این است که نهادهای تولید زیاد شدن قیمت داشته است. نمونه بارز آن زیاد شدن قیمت داشته است. نمونه بارز آن زیاد شدن قیمت سیمان در بازار است. دیگر نهاده های تولید هم از قافله زیاد شدن قیمت ها عقب نمانده است. این فعال حوزه مسکن بیان می کند (( ما با زیاد شدن نهاده های تولید در ماه های آینده روبه رو خواهیم به دلار به قیمت 40هزار تومان بود)) نهاده های ساخت مسکن در چند ماه آینده دچار زیاد شدن قیمت می شود و هزینه های ساخت زیاد می شود.

مسکن بخریم یا نه؟

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار مسکن است. حداقل در چند هفته قبل و پس از رسیدن دلار به قیمت 40هزار تومان، بازار مسکن یک دوره زیاد شدن قیمت دیگر را تجربه کرد و بعد از آن  قیمت ها فعلا ثابت مانده است.

به همین علت است که توصیه کارشناسان خرید مسکن است. البته کارشناسان بر این باورند که خریداران مصرفی هر زمان که می توانند باید خرید مصرفی خود را انجام دهند.

بررسی ها نشان می دهد که در شروع دوره چهار ساله دولت سیزدهم، یعنی مردادماه 1400 متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی حدود 30میلیون و 900هزار تومان بوده است. در آذرماه 1401 اما این قیمت به 48 میلیون و 70هزار تومان رسیده است. در این مدت زمان متوسط قیمت مسکن بیش از 55 درصد رشد داشته است.

تورم موثرترین محرک های تاثیر گذار بر قیمت مسکن می باشد . این شاخص با تاثیر بر تمام کالاها و خدمات، سبب نوسان قیمتی در بازار مسکن نه تنها از این اثر جدا نیست بلکه تاثیر بلند مدت تری نیز می گیرد و عموماً به چسبندگی قیمت دچار می شود.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support