چراغ سبز دادستانی برای معرفی ساختمان های ناایمن | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

چراغ سبز دادستانی برای معرفی ساختمان های ناایمن

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 16269 بازدید
چراغ سبز دادستانی برای معرفی ساختمان های ناایمن

طی گزارشی تحت عنوان (( اختلاف شهرداری و شورای شهر در مورد ساختمان های ناایمن)) به بررسی رویکرد متفاوت شهرداری و بعضی از اعضای شورای شهر تهران برای اعلام اسامی ساختمان های نا ایمن پرداخت.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در ششمین سالگرد حادثه پلاسکو به پایتخت نشینان وعده داده بود که لیست ساختمان های پر خطر پایتخت در روز شنبه ( اول بهمن ماه) اعلام خواهد شد.

وعده ای که محقق نشد

وعده عضو شورای شهر تهران مبنی بر اعلام اسامی ساختمان های نا ایمن با واکنش گوناگون شهردار تهران روبه رو شد.

واکنش شهردار تهران به انتشار اسامی ساختمان های ناایمن 

در همین زمینه در روز قبل، علیرضا زاکانی در حاشیه بیست و دومین شنبه امید و افتخار در مورد اعلام لیست ساختمان های ناایمن گفت: شهرداری این لیست را اعلام نمی کند و به دنبال این هستیم تا پرونده این ساختمان ها را ببندیم.

شهردار تهران بیان کرد: شهرداری اسامی این ساختمان ها در اختیار مراجع قضائی قرار می دهد و پیگیر فرآیندهای قانونی می باشد ولی با این وجود مجموعه شهرداری پایتخت وظیفه انتشار اسامی ساختمان های ناایمن را ندارد و اعلام اسامی ساختمان های ناایمن با مراجع قضائی است.

انتشار نامه رئیس کمسیون معماری و شهرسازی شورای پایتخت در مورد ساختمان های نا ایمن

پس از اینکه پیگیری های بعضی از اعضای شورای پایتخت برای گرفتن اسامی ساختمان ها ی ناایمن از سازمان آتش نشانی بی نتیجه ماند ، در نهایت شب قبل نامه رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران که در آن خواستار ارائه لیست ساختمان های ناایمن به شورای پایتخت شده بود، منتشر شد.

مهلت یک هفته ای شورای شهر به آتش نشانی برای اعلام اسامی ساختمان های ناایمن 

مهدی عباسی، رئیس کمسیون شهرسازی و معماری در این زمینه از مهلت یک هفته ای شورای شهر به سازمان آتش نشانی برای پایش مجدد ساختمان های ناایمن خبر داد و گفت: طی مذاکره شفاهی دوستان سازمان آتش نشانی از بنده مهلت یک هفته ای برای پایش مجدد ساختمان های ناایمن گرفتند و بر همین پایه و اساس تا شنبه هفته ی بعدی شهرداری تهران را مسئول می کنیم تا لیست را به شورای شهر ارائه دهد.

دادستان تهران: محدودیتی برای اعلام اسامی ساختمان های ناایمن وجود ندارد

نکته قابل تأمل در مورد اظهارات روز قبل شهردار تهران مبنی بر اینکه شهرداری تهران وظیفه ای برای انتشار اسامی ساختمان های ناایمن ندارد و اعلام اسامی ساختمان های نا ایمن با مراجع قضائی است، این است که بر پایه و اساس اعلام دادستان تهران، مدیریت شهری محدودیتی برای اعلام اسامی این ساختمان ها ندارد.

علی صالحی دادستان تهران خردادماه امسال گفته: هیچ محدودیتی برای اعلام اسامی و اطلاعات ساختمان ها و اماکن ناایمن و خطرناک پایتخت که به ساختمان بحرانی تعبیر  شده است؛ وجود ندارد و این دادستانی همچنین پیگیر وظایف قانونی دستگاه های مسئول در این زمینه بوده است.

وعده پوشالی بعضی از اعضای شورای شهر تهران

تحقق پیدا نکردن وعده بعضی از اعضای شورای شهر تهران با بهانه نبود دسترسی به اسامی ساختمان های ناایمن، این سوال در ذهن ایجاد می کند که چرا بعضی از اعضای شورای شهر تهران در حالی که به اسامی ساختمان های ناایمن دسترسی نداشتند، وعده انتشار آن را داده اند؟ 

همچنین در صورتی که شهردار تهران تاکید دارد مسئولیت اعلام اسامی ساختمان های ناایمن فقط با مراجع قضائی است، با توجه به اعلام دادستان تهران هیچگونه محدودیتی برای اعلام اسامی و اطلاعات ساختمان ها و اماکن ناایمن و خطرناک وجود ندارد، به نظر می رسد این بهانه ای برای شهردار تهران بوده است.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support