پای وعده میلیونی مسکن لنگ می زند/نه مردم استقبال می کنند، نه بانک ها | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

پای وعده میلیونی مسکن لنگ می زند/نه مردم استقبال می کنند، نه بانک ها

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 15466 بازدید
پای وعده میلیونی مسکن لنگ می زند/نه مردم استقبال می کنند، نه بانک ها

در گزارشی که در این زمینه منتشر شده، اعلام شده است: تا الان 805 هزار و 765 نفر در طرح نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کردند. همچنین از انعقاد قرارداد پرداخت وام با 204 هزار و 212 واحد به مبلغ 69 هزاغر و 475 میلیارد تومان خبر داده شده است.

بر اساس این گزارش، مبلغ کل واریزی به حساب سازندگاند از محل وام و آورده 47 هزار و 216 میلیارد تومان است که از این مقدار وام ، 30 هزار و 172 میلیارد تومان از محل وام و 17 هزار و44 میلیارد تومان از محل آورده واریز شده است. تا الان با 204 هزار و 212 واحد به مبلغ 69 هزار و 475 میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است. به گزارش ملکیتا آمار اعلام شده از طرف بانک تخصصی حوزه مسکن نشان دهنده دو نکته مهم در مورد وضعیت پیشرفت طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است. 

نکته اول مرتبط با آمار واقعی از روند پیشرفت این طرح است. با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین منابع تامین مالی ساخت این واحد ها، وام های بانکی است، آمار بانک تخصصی حوزه مسکن نشان می دهد، تنها به حدود 200 هزار واحد مسکونی از این طرح تا الان وام پرداخت شده است.

از آنجایی که این بانک بیشترین سهم و بالاترین عملکرد از طریق وام دهی برای اجرای این برنامه را دارد و همچنین آماری از عملکرد سایر بانک ها در این زمینه اعلام نشد ه است می توان گفت، آمار پرداخت وام طرح نهضت ملی مسکن تا الان عملاً حدود یک پنجم کل واحدهایی است که باید در سال اول ساخته می شده است.از سمت و سوی دیگر هم تقاضاکنندگان پای کار این طرح به یک میلیون تقاضا کننده نرسیده است. بر پایه و اساس آنچه اعلام شده حدود 800هزار تقاضاکننده این طرح اقدام به افتتاح حساب در بانک عامل بخش مسکن کرده اند، این در صورتی است که بیش از یک سال از شروع ثبت نام برای طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال گذشته است و تعداد وام های پرداختی تا الان ، معادل یک چهارم تعداد تقاضاکنندگان پای کار این طرح و اشخاصی است که افتتاح حساب داشته اند و واریز اولیه خود را برای این واحدها انجام داده اند.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support