اخبار در مورد الزام درج کد رهگیری در زمان معاملات | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

اخبار در مورد الزام درج کد رهگیری در زمان معاملات

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:کارشناسان ملکیتا

2 سال پیش 30863 بازدید
اخبار در مورد الزام درج کد رهگیری در زمان معاملات

اخبار در مورد الزام درج کد رهگیری در زمان معاملات

در زمانی که بازار خرید و فروش ملک در کشور ایران بسیار راکد شده است، قوانینی مختلفی برای کاهش قیمت مسکن و نظارت بر خرید و فروش مسکن روی کار آمده اند. یکی از این قوانین که در ابتدای سال 1400 عملی شد، الزام درج کد رهگیری در زمان معاملات مسکن می باشد. در حال حاضر لازم است که تمامی مشاوران املاک برای قانونی بودن معامله های خودشان اقدام به ثبت اطلاعات معامله در سامانه املاک و مستغلات کشور نمایند.

چرا الزام درج کد رهگیری در زمان معاملات؟

چرا الزام درج کد رهگیری در زمان معاملات؟

متاسفانه، قیمت خرید مسکن و اجاره خانه ها در کشور ایران بسیار افزایش پیدا کرده است و لزوم نظارت بر روی معاملاتی که در مشاوره های املاک انجام می شود، بسیار بیشتر از گذشته احساس می شود. طبق مصوبه مجلس در تاریخ 17 فروردین ماه سال 1400، قانونی تعیین شد که تمامی مشاوران املاک معاملات خودشان را در سامانه املاک و مستغلات کشور ثبت نمایند و کد رهگیری به طرفیت معامله ارایه کنند؛ اما دلیل الزام درج کد رهگیری در زمان معاملات چه بود؟

  • نظارت بیشتر بر روی معاملات مسکن: متاسفانه، یکی از مشکلاتی که در سال های اخیر در بازار معاملات مسکن وجود داشت، این بود که هیچ نظارتی بر روی معاملات مسکن نبود و همین باعث می شد که هر مشاور املاکی با هر روشی که می خواهد اقدام به خرید و فروش ملک کند. به همین خاطر طرح الزام درج کد رهگیری در زمان معاملات روی کار آمد تا دولت بتواند نظارت بیشتری بر روی معاملات مسکن داشته باشد.
  • کاهش کلاهبرداری های مسکن: در زمانی که کلاهبرداری های مسکن و خرید و فروش ملک و زمین بسیار افزایش پیدا کرده بود، الزام درج کد رهگیری در زمان معاملات اهمیت بسیار ویژه ای داشت. طبق این قانون دیگر کلاهبرداران و سوء استفاده گران بازار خرید و فروش ملک مجاز نیستند که چند ملک را به چندین نفر بفروشند و از آن ها کلاهبرداری کنند؛ چرا که تمامی اطلاعات مربوط به معاملات در سامانه املاک و مستغلات کشور ثبت می شود و قابل پیگیری خواهد بود.

تکلیف افرادی که کد رهگیری در زمان معامله دریافت نکرده اند، چیست؟

تکلیف افرادی که کد رهگیری در زمان معامله دریافت نکرده اند، چیست؟

قانون الزام درج کد رهگیری در زمان معاملات از ابتدای سال 1400 روی کار آمد و در حال حاضر این قانون به طور کامل عملی می شود و لازم است که تمامی مشاوران املاک اقدام به ثبت معاملات صورت گرفته خود در سامانه املاک و مستغلات کشور کنند.

اما متاسفانه بسیاری از مشاوران املاک در سراسر کشور، زیر بار ثبت اطلاعات معاملات در این سامانه نیستند و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از مردم کد رهگیری مربوط به معامله خودشان را دریافت نکنند. مردم باید برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل، آگاهی خود را بالا ببرند و طبق قانون از بنگاه ها و یا مشاوران املاک درخواست کنند که کد رهگیری معامله را به آن ها ارایه کند. از جمله معامله هایی که نیاز به دریافت کد رهگیری دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد. در صورتی که هر یک از معاملات زیر را انجام داده اید و کد رهگیری دریافت نکرده اید، حتما مجددا به بنگاهی که در آن جا معامله انجام شده است مراجعه کنید و درخواست دریافت کد رهگیری کنید.

  • معاملات خرید
  • معاملات فروش
  • معاملات پیش فروش
  • معاملات مربوط به رهن و اجاره
ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support