اخبار زمان ثبت املاک در سامانه املاک کشور | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

اخبار زمان ثبت املاک در سامانه املاک کشور

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:کارشناسان ملکیتا

2 سال پیش 30527 بازدید
اخبار زمان ثبت املاک در سامانه املاک کشور

اخبار زمان ثبت املاک در سامانه املاک کشور

از زمانی که طرح مربوط به مالیات بر خانه های خالی توسط مجلس شورای اسلامی کشور ایران روی کار آمد، سامانه ای به نام سامانه املاک و اسکان کشور راه اندازی شد و از مردم خواسته شد تا برای ثبت اطلاعات املاک به سامانه املاک و اسکان کشور مراجعه کنند. تا به حال چندین بار زمان ثبت املاک در سامانه املاک کشور تمدید شده است؛ اما شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که آخرین زمان ثبت املاک در سامانه املاک کشور چه زمانی است؟

آخرین مهلت و زمان ثبت املاک در سامانه املاک کشور

آخرین مهلت و زمان ثبت املاک در سامانه املاک کشور

طرح مالیات بر خانه های خالی مجلس و راه اندازی سامانه املاک و اسکان کشور موجب اضافه شدن یک دغدغه برای مردم شد. با توجه به روی کار آمدن طرح مالیات بر خانه های خالی، دولت از مردم خواسته است که تمامی اطلاعات مربوط به ملکی که در آن سکونت دارند را در سامانه املاک کشور ثبت کنند.

تا به حال چندین بار آخرین زمان ثبت نام املاک در سامانه املاک کشور تمدید شد تا تمامی سرپرستان خانوار بتوانند اطلاعات محل سکونت خودشان را در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت کنند؛ اما فعلا آخرین مهلتی که برای ثبت املاک در سامانه املاک کشور در نظر گرفته شده است، تا پایان مهر ماه سال 1400 می باشد.

البته از گوشه و کنار اخباری به گوش می رسد که احتمال تمدید زمان ثبت املاک در سامانه املاک کشور تا پایان پاییز سال 1400 وجود دارد؛ اما به هر حال لازم است که تمامی سرپرستان خانوار سعی کنند که اطلاعات محل سکونت خودشان را تا قبل از پایان مهر ماه سال 1400 در سامانه املاک کشور ثبت کنند.

چرا باید اقدام به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان کشور کنیم؟

چرا باید اقدام به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان کشور کنیم؟

ثبت اطلاعات محل سکونت در سامانه املاک و اسکان با توجه به روی کار آمدن قانون مالیات بر خانه های خالی اجباری شد. در این طرح قرار است که برای کاهش قیمت مسکن و قیمت اجاره خانه ها، برای خانه هایی که خالی هستند و جنبه سرمایه ای دارند، مالیات در نظر گرفته شود.

با توجه به اینکه دولت بدون ثبت اطلاعات سرپرستان خانوار در سامانه املاک و اسکان کشور قادر به شناسایی خانه های خالی نیست، لازم است که تمامی سرپرستان خانوار اطلاعات محل سکونت خودشان را در سامانه املاک و اسکان کشور وارد کنند.

منزل من اجاره ای است؛ باز هم باید در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت نام کنم؟

منزل من اجاره ای است؛ باز هم باید در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت نام کنم؟

زمانی که قانون ثبت اطلاعات املاک در سامانه املاک و اسکان کشور روی کار آمد، این سوال برای بسیاری از افراد پیش آمد که حتی اگر منزل ما اجاره ای باشد هم نیاز است که در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت نام کنیم؟ پاسخ این سوال مثبت است!

همه سرپرستان خانوار چه افرادی که دارای ملک به نام خودشان هستند و چه افرادی که در یک ملک اجاره ای زندگی می کنند، می بایست اطلاعات محل سکونت خود را در این سامانه ثبت کنند؛ اما افرادی که دارای منزل های اجاره ای هستند می بایست که حتما در زمان ثبت نام گزینه مربوط به منزل اجاره ای (ملک به نام خود سرپرست خانوار نیست) را انتخاب نمایند.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support