آشنایی بابهترین تکنیک‌های فروش املاک | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

آشنایی بابهترین تکنیک‌های فروش املاک

دانستنی های املاک

نویسنده:کارشناسان ملکیتا

3 ماه پیش 33235 بازدید
آشنایی بابهترین تکنیک‌های فروش املاک

دراین مقاله چه می‌خوانیم؟


ملک یا کالاهایی را که فروشنده، اقدام به فروش آنها به خریدار می کند، در قرارداد خرید و فروش، مبیع نامیده می شود. شرایطی برای کالای فروخته شده یا مبیع وجود دارد که بایستی مد نظر قرار گیرد. در ادامه به شرح بهترین تکنیک‌های فروش املاک خواهیم پرداخت.

1- تنها مالک می تواند اقدام به فروش مبیع نماید

فروشنده زمانی می تواند اقدام به فروش کالا یا هر چیز دیگری نماید که آن کالا به وی تعلق داشته باشد و یا اینکه فرد فروشنده، از سوی مالک جهت فروش ملک وکالت داشته باشد و یا نماینده وی باشد. به عبارت دیگر، فردی که مالک کالایی نباشد، قادر به فروش آن نیست. برای مثال، مالک شخصی برای املاک وقفی وجود ندارد و معمولاً به غیر از شرایط خاص، خرید و فروش املاک امکان پذیر نخواهد بود، همانند املاک واقع در محدوده محافظت شده منابع طبیعی و اراضی ملی. از این رو، فروش این املاک به علت نداشتن مالک شخصی، میسر نیست.

آشنایی بابهترین تکنیک‌های فروش املاک

2- امکان نقل و انتقال ملک وجود داشته باشد

از دیگر نکات قابل توجه در خرید و فروش، باطل بودن بیع چیزی است که از لحاظ قانونی خرید و فروش آن ممنوع اعلام شده است. ملک در توقیف را می توان نمونه ای از این مورد دانست. بعد از توقیف شدن یک ملک توسط اداره ثبت املاک، آن وقت امکان نقل و انتقال آن وجود نداشته و اداره ثبت، اقدام به ثبت انتقال آن نمی کند. با وجود این، شاید مالک اقدام به فروش ملک بدون ثبت سند و با مبایعه نامه عادی نماید که البته انجام چنین معامله ای نیز باطل بوده و امکان انتقال ملک به خریدار وجود ندارد.

3- توانایی واگذاری ملک از جانب فروشنده بسیار مهم می باشد

اصولا فروشنده باید بتواند ملک را واگذار نماید. زیرا قرارداد خرید و فروش املاک و یا هر چیزی که فروشنده توانایی واگذاری آن را نداشته باشد، باطل تلقی می گردد. ولی در صورتی که خریدار قادر به در اختیار گرفتن مال مورد نظر باشد، این قرارداد بدون مشکل انجام می شود. برای مثال، فروشنده اقدام به فروش مالی می‌ کند که به علت تصرف غیر قانونی، فرد دیگری مجاز به تحویل آن به خریدار نمی باشد. اما خریدار قبول می کند که تصرف کنندگان را از ملک خود بیرون کند. در این صورت، تنظیم قرارداد خرید و فروش درست می باشد.

در رابطه با فسخ معامله نیز باید بگوییم که اگر فروش املاک با مساحت مشخصی به فروش برسد و بعد از مدتی ثابت شود که کمتر از آن مقدار بوده، لذا خریدار حق فسخ معامله را دارد و اگر ثابت شود که آن مقدار بیشتر است، آنگاه فروشنده می تواند معامله را فسخ نماید. لازم به ذکر است که طرفین می ‌توانند در این مورد به توافق برسند تا معامله فسخ نشود. همچنین اگر قرارداد خرید و فروش به صورت معینی صورت پذیرد و مشخص گردد که ملک یا کالای معین اصلا وجود ندارد، در نتیجه، معامله باطل می باشد.

 

 

 

هموطنان عزیزوگرامی لطفاًنظرات گرانبهای خودتان رادرزیرهمین پست بامابه اشتراک بگذارید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support