آشنایی با انواع هزینه های انتقال سند خانه | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

آشنایی با انواع هزینه های انتقال سند خانه

دانستنی های املاک

نویسنده:کارشناسان ملکیتا

2 ماه پیش 45389 بازدید
آشنایی با انواع هزینه های انتقال سند خانه

همانطور که می دانید، قیمت خانه ها بسیار افزایش یافته است. بر این اساس، احتمال دارد که در آینده نزدیک، دیگر خرید و فروش مسکن مانند گذشته صورت نگیرد. ولی این مورد نمی‌ تواند به طور کامل بازار مسکن را در رکود قرار دهد. بسیاری از افراد دوست دارند که حتما صاحب خانه شوند و به آرزوی خود برسند. از این رو، در این مقاله قصد داریم انواع هزینه های انتقال سند خانه را بیان نماییم که یک مورد اساسی به حساب می ‌آید.

 

در واقع یکی از مراحل طاقت فرسا جهت خریدن خانه این است که بعد از تلاش فراوان، با یک سری مراحل اداری رو به رو می شوید که مشکلاتی را بر سر راه شما قرار می دهد.

پرداخت هزینه های انتقال سند خانه

پرداخت هزینه های انتقال سند خانه

معمولا شما برای پرداخت هزینه های انتقال سند خانه حدود 30 تا 40 روز فرصت دارید و در صورت تاخیر، ممکن است مجبور به طی نمودن تمامی مراحل قبلی شوید که بسیار دشوار است. در حقیقت این مدت زمان مشخص شده برای رفت و آمد به ارگان ‌های مختلف کافی می باشد. در این بین، کسانی هستند که کارهای خود را به روزهای آخر موکول می کنند. اما این افراد یک معامله خوب را از دست می دهند. لازم به ذکر است که تقریبا دو تا دو میلیون و سیصد هزار تومان برای هزینه‌ های انتقال سند خانه نیاز می باشد که باید مد نظر خود قرار دهید.

 

نخستین مرحله از پرداخت هزینه های انتقال سند خانه

اولین مرحله از پرداخت هزینه های انتقال سند خانه، مراجعه به املاک می باشد که قولنامه یا مبایعه نامه بین طرفین معامله تنظیم می گردد. ناگفته نماند که برای این کار، کارت ملی و شناسنامه نیز باید همراهتان باشد. جهت تعیین نمودن شرایطی برای خریدار یا فروشنده از قبیل تحویل خانه به صورت رنگ آمیزی شده و یا تخلیه خانه در یک تاریخ مشخص، ثبت رسمی شرط و شروط باید صورت پذیرد. زیرا در مراحل دیگر، این امکان وجود ندارد.

ذکر این نکته از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که تمامی این شرط و شروط با جزییات کامل باید در قولنامه قید گردد تا در صورت عدم پایبندی به تعهدات قانونی از جانب یکی از طرفین، طرف دیگر بتواند به صورت قانونی پیگیری نمایند.

ترفند کلاهبرداران در هنگام تنظیم قولنامه

ترفند کلاهبرداران در هنگام تنظیم قولنامه

پیش از امضای قولنامه، ابتدا باید به صورت دقیق مشخصات و نشانی ملک خریداری شده را مطالعه نمایید. زیرا کلاهبرداران با ترفند خاصی زمین و یا ملکی که به مشتری نشان داده اند را قولنامه نمی ‌کنند. بلکه آدرس ملک دیگری را می ‌نویسند.

پرداخت کمترین مبلغ جهت پیش پرداخت انتقال سند خانه

پرداخت کمترین مبلغ جهت پیش پرداخت انتقال سند خانه

از آنجایی که یکی از هزینه ‌های انتقال سند خانه، واریز پیش پرداخت می ‌باشد، لذا بهتر است که شما در صورت شک و تردید برای خرید ملک مورد نظر، در هنگام قرارداد، حداقل مبلغ پیش پرداخت را بپردازید تا در صورت پشیمان شدن، هزینه کمتری به عنوان خسارت شامل حال شما شود. زیرا اگر قولنامه ‌در بنگاه فسخ شود، درصدی از پیش پرداخت به عنوان خسارت به فروشنده تعلق می گیرد.

بنابراین اگر پیش پرداخت، مبلغ قابل توجهی باشد، خریدار ضرر و زیان زیادی را متحمل می‌ گردد. پس یک کار مهم، پرداخت کمترین مبلغ پیش پرداخت می باشد تا برای دریافت پول خود دچار دردسر نشوید. در واقع بعد از امضای قولنامه و دریافت کد رهگیری، نوبت به مابقی هزینه های انتقال سند خانه می رسد.

مدت زمان لازم جهت پرداخت هزینه های انتقال سند خانه

در مبایعه نامه یک فرصت 30 تا 40 روزه برای خریدار و فروشنده در نظر گرفته می شود تا مراحل قانونی انتقال سند پایان یابد. در صورت تاخیر نیز قولنامه باطل می شود و خسارت زیادی را برای شما در بر خواهد داشت. شما نباید فکر کنید که یک ماه و یا چهل روز فرصت زیادی است. زیرا این فرایند زمان زیادی به طول می انجامد و ممکن است حتی وقت هم کم بیاورید.

میزان پرداخت هزینه های انتقال سند خانه در مشاور املاک

میزان پرداخت هزینه های انتقال سند خانه در مشاور املاک

در واقع تعیین میزان حق کمیسیون و تنظیم قولنامه در مشاور املاک بر اساس فرمول خاصی محاسبه می ‌گردد. معمولاً حق کمیسیون بنگاه ها یک درصد قیمت ملک مورد معامله می باشد. در این مورد تبصره هایی مانند محل ملک و همچنین متراژ خانه نیز وجود دارد که در شهرستان های مختلف قیمت ها متفاوت است.

در بیشتر مواقع فروشنده حق کمیسیون بنگاه ها را پرداخت می نماید، ولی از آن جهت که قانون مشخصی در این مورد وجود ندارد، لذا نصف هزینه انتقال سند خانه را خریدار و نصف دیگر آن را فروشنده می پردازد.

استعلام سند، دومین مرحله انتقال سند خانه

به طور کلی استعلام سند در دفاتر اسناد رسمی مربوط به مرحله دوم انتقال سند خانه می باشد.جهت استعلام سند ملک مورد معامله که آیا در ارگان خاصی به عنوان گرو می باشد و یا اینکه وثیقه زندانی است یا نه، باید از دفتر اسناد رسمی استعلام گرفت. علاوه بر آن، شما متوجه تمامی موارد مشکوک و خلاف قانون و یا کلاهبرداری های احتمالی در رابطه با ملک خواهید شد.دومین مر حله محاسبه هزینه انتقال سندملک می‌باشد 

در واقع کار استعلام‌ سند، اینترنتی می باشد که تقریبا یک تا سه روز زمان می برد. ناگفته نماند که با توجه به شبکه انحصاری اینترنت که بین اداره ثبت و دفتر اسناد رسمی وجود دارد، موارد مشکوک احتمالی در دفترخانه ثبت می گردد. اگر اطلاعات درج شده با مغایرت همراه باشد و یا مشکل خاصی وجود داشته باشد، برطرف نمودن آن حدود دو هفته طول می کشد که زمان نسبتا زیادی است.

در آخر ذکر این مورد ضروری می باشد که مشاوران و متخصصان سایت ملکیتا راهنمای شما عزیزان در رابطه با انواع هزینه های انتقال سند ملک می باشند که نقش بسزایی در هرچه سریعتر انجام شدن این فرایند دارند.

 

 

هموطنان وهمراهان همیشگی ملکیتالطفاًنظرات خودتان رادرزیرهمین پست بامادرمیان بگذارید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support