هر آنچه که باید در مورد گیاهان آپارتمانی بدانید | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

هر آنچه که باید در مورد گیاهان آپارتمانی بدانید

دانستنی های املاک

نویسنده:کارشناسان ملکیتا

3 ماه پیش 35913 بازدید
هر آنچه که باید در مورد گیاهان آپارتمانی بدانید

در این مقاله چه می‌خوانیم؟


هر آنچه که باید در مورد گیاهان آپارتمانی بدانید

همانطور که می دانید، گیاهان جایگاه ویژه ای برای بسیاری از انسان‌ ها دارند. از همان ابتدا که با گستردگی جوامع بشری، انسان ها در ساختمان های مختلف ساکن شدند، به دنبال این بودند که در منازل خود انواع گل و گیاه را با هدف خاصی نگهداری نمایند. به هر حال نگهداری گیاهان مختلف در داخل خانه تبدیل به یک عادت برای افراد شده است. از این رو می خواهیم در رابطه با گیاهان آپارتمانی که شرایط نگهداری آنها کمی متفاوت می باشد، مطالب مهمی را ارایه نماییم. بر این اساس، اگر در آپارتمان ساکن هستید، اصلا نگران گلها و گیاهان خود نباشید.

امروزه افراد زیادی به نگهداری گیاهان آپارتمانی می ‌پردازند و یا حداقل یک گل در خانه خود دارند. جهت آشنایی با نحوه استفاده از آنها و سایر مواردی که شاید از آنها بی خبر باشید، با سایت ملکیتا همراه شوید تا تمامی ابهامات شما در این زمینه برطرف گردد.

باید بگوییم هنگامی که قسمت های مختلف منزل را گیاهان سرسبز و با طراوت پر می کنند، با تماشا کردن به هر نقطه ای از این فضای جذاب، یک حس و انرژی مثبتی در شما ایجاد می شود که واقعا وصف ناپذیر است. رنگ سبز این گیاهان می توانند تناسب بسیار زیادی را با دکوراسیون منزل داشته باشند. ذکر این نکته بسیار حایز اهمیت می باشد که گروهی از این گیاهان نور کمی را تحمل می کنند. ولی بیشتر آنها تمایل به نور زیاد و غیر مستقیم خورشید دارند. بعضی از گیاهان نیز به سایه علاقه مند می باشند.

سالها پیش، استقبال فراوان مردم از این نوع گیاهان موجب شد که افراد گلخانه هایی را به وجود آورند و به تولید و تکثیر گیاهان بپردازند. بر این اساس، این صنعت در کشور ایران رواج زیادی پیدا کرد و اکنون دارای محبوبیت بسیار بالایی می باشد.

بیشتر مردم تصور می کنند که تمامی گیاهان آپارتمانی حتما باید بر روی میز جلوی پنجره قرا گیرند. ولی انواع دیگری نیز هستند که شرایط محیطی دیگری را نیز تحمل می کنند. بنابراین قبل از خرید گیاهان حتما از شرایط و عوامل خانه خود اطلاعات کافی را کسب نمایید. برای این منظور، شما می توانید با مراجعه به سایت ملکیتا آگاهی های لازم را دریافت نمایید تا یک انتخاب درست داشته باشید و از محیط زندگی خود لذت ببرید.

هر آنچه که باید در مورد گیاهان آپارتمانی بدانید

استفاده از گیاهان طبیعی در خانه ها

در واقع گیاهان با هدف های مختلفی در ساختمان ها مورد استفاده قرار می ‌گیرند. آن زمان که اکثر خانه ها به صورت ویلایی بودند، قسمتی از ساختمان را به نگهداری گل و گیاه اختصاص می ‌دانند که به آن گلخانه می گفتند. در دنیای امروزی نیز مخصوصا در مناطق خوش آب و هوا، بسیاری از اینگونه خانه ‌ها وجود دارند که شاید شما هم یکی از آنها را دیده باشید و یا در آن زندگی می کنید. در هر حال، با افزایش جمعیت و رشد جوامع بشری، آپارتمان ها جایگزین خانه های ویلایی شده اند. در حقیقت در تمام شهرها آپارتمان های کوچک و بزرگی را مشاهده می ‌کنید که در محله یا کوچه های شهر ساخته شده اند.

از آنجایی که آپارتمان ها از لحاظ متراژ و فضا از خانه های ویلایی بسیارکوچک تر می باشند، لذا وجود گلخانه در آنها دیگر ضرورت پیدا نکرده است. ناگفته نماند که وجود گلخانه های بزرگ در ساختمان های ویلایی در کنار مزایای که داشت، دارای معایبی نیز بود. از جمله این معایب می توان به هزینه و وقت زیاد بابت نگهداری از گیاهان، آبیاری و جابجایی آنها، تعویض خاک و غیره اشاره نمود.

ولی با همه اینها، باز هم افراد تمایل به مراقبت از گیاهان آپارتمانی در منازل و آپارتمان های خود دارند. به همین خاطر استفاده از گل و گیاه رواج بیشتری پیدا کرد و خیلی از افراد این کار را به نحو مطلوبی انجام می ‌دهند.

اهداف مختلف جهت استفاده از گیاهان آپارتمانی

اهداف مختلف جهت استفاده از گیاهان آپارتمانی

 تزیین منزل و بهبود دکوراسیون داخلی

یکی از اهداف اصلی در نگهداری گیاهان آپارتمانی، تزیین منزل و زیباتر نمودن دکوراسیون داخلی می باشد. در حقیقت گیاهان آپارتمانی یک المان برای زیبای خانه به شمار می ‌آیند که جهت طراحی جذاب تر و زیبایی بیشتر منزل از آنها استفاده می شود. با توجه به اینکه گلها و گیاهان از لطافت و زیبایی ظاهری فوق العاده ای برخوردار می باشند، لذا نقش بسزایی در بهبود دکوراسیون داخلی و طراحی منازل دارند. بر این اساس، افراد بر طبق ابعاد، دکوراسیون خانه و سایر عوامل، گیاهان مورد علاقه خود را انتخاب و جهت تزیین منزل به کار می ‌برند.

  بستن قسمتی از فضای منزل

بستن قسمتی از فضای منزل را می توان از دیگر اهداف استفاده از گیاهان آپارتمانی به حساب آورد. زیرا افراد جهت کاهش دید و محصور نمودن فضا از آن بهره می گیرند. مثلا برای پوشش پنجره رو به تراس از این گل و گیاهان استفاده می ‌شود که هم زیبایی فضا و هم مزیت‌ های دیگری از قبیل محصور نمودن و کاهش دید را به دنبال خواهد داشت.

  پوشش دهی مناسب

از استفاده هایی که می توان از گیاهان آپارتمانی نمود، استفاده پوششی می باشد. مثلاً نواحی خالی منزل را به نحو مطلوبی پوشش می دهند. علاوه بر آن، جهت رفع عیب ‌ها و نواقص جاهای مختلف خانه نیز به کار گرفته می ‌شوند. زیرا یک پوشش دهی مناسبی را ایجاد می نمایند. در بعضی مناطق دیوارها به علت های مختلف نم دار می ‌شوند و یا ریزش دارند که گیاهان آپارتمانی کمک شایانی به پوشش آن قسمت ها می کند. پیشنهاد می ‌شود به صورت طولی از گیاهان تزیینی استفاده شود تا هم زیبایی منزل را دوچندان ‌کند و هم عیب و ایراد دیوار را تا موقع تعمیر آن به خوبی پوشش دهد.

اهداف مختلف جهت استفاده از گیاهان آپارتمانی

  اثربخشی مثبت روحی و روانی برای افراد

به طور کلی گیاهان موجودات طبیعی زنده ای هستند که پیش از پیدایش انسان ها وجود داشته اند و یکی از اهداف اساسی برای نگهداری آنها، تاثیر مثبت روحی و روانی در افراد می باشد. در واقع علاقه به طبیعت و گیاهان در وجود بسیاری از انسان ها وجود دارد و آنها ذاتا به محافظت از گیاهان آپارتمانی تمایل دارند. با توجه به ویژگی‌ های مثبتی که دارند، یک فضای عالی را در منزل به وجود می‌ آورند و سبب تاثیرات روحی و روانی مثبتی در انسان ها می‌گردند.

معمولاً افراد جهت افزایش روحیه و اعتماد به نفس و همچنین ایجاد شادی و خوشحالی در منزل، از گیاهان نگهداری می ‌کنند. طبق مطالعات بعمل آمده، گیاهان آپارتمانی می ‌توانند اثربخشی فوق العاده ای بر روی افراد داشته باشند و کیفیت زندگی آنها را تا حد زیادی افزایش دهند.

  تازه نگه داشتن فضای خانه

از آنجایی که اکثر گیاهان و درختان دی ‌اکسید کربن را جذب و اکسیژن را پس می ‌دهند، لذا نقش بسزایی در تمیزی هوای شهرها و مناطق مختلف دارند. به همین خاطر بیشتر افراد جهت تصفیه هوا، رفع آلودگی ‌های محیطی و همچنین تازه نگه داشتن فضای خانه خود، از گیاهان آپارتمانی بهره می ‌گیرند. در این بین، بعضی از گیاهان از جمله آلوورا، پیچک انگلیسی، گیاه فلامینگو، بامبو پالم، گل سرخس، گل گندمی، گل پوتوس و گل فونیکس در این زمینه اثرات مثبت بیشتری دارند و کمک شایانی به ایجاد حس تازگی در منزل می نمایند.

علاوه بر این مواردی که ذکر نمودیم، برخی افراد به گل و گیاه علاقه زیادی دارند و برای استفاده از آنها در منزلشان هیچ دلیل و هدفی ندارند. فقط بر اساس علاقه شدیدی که دارند، از گیاهان آپارتمانی نگهداری می کنند. البته می توان همین علاقه را یک دلیل مهم دانست. در بعضی اشخاص این علاقه به حدی زیاد است که بدون وجود گل و گیاه، در منزل خود نمی توانند زندگی کنند.

نحوه استفاده از گیاهان آپارتمانی

نحوه استفاده از گیاهان آپارتمانی

در واقع اصول و قواعدی در رابطه با استفاده از گیاهان آپارتمانی وجود دارد که کمک شایانی به شما می کند تا به بهترین نحو از آنها نگهداری نمایید. شاید بدون رعایت نمودن این قوانین و قواعد نیز بتوانید از این گل و گیاهان استفاده نمایید، ولی رعایت این موارد منجر به استفاده راحت ‌تر از آنها می ‌گردد. نحوه استفاده از گیاهان آپارتمانی به این صورت است که در ابتدا باید متراژ، اندازه، تعداد اتاق ها، اندازه سقف و سایر ویژگی ‌های منزل خود را مد نظر قرار دهید.

لازم به ذکر است که بهره گیری از انواع گیاهان در تمامی قسمت های خانه کار اشتباهی است و حتی ممکن است سبب خشک شدن گیاه شود. بر این اساس، بهتر است که ابتدا تعیین کنید در کدام قسمت از آپارتمان می‌ خواهید از گیاه استفاده نمایید.

باید بدانید که شرایط تمامی نواحی منزل یکسان نیست و می تواند تاثیراتی را بر روی گیاهان بگذارد. در این باره می ‌توان به نور اتاق پذیرایی که احتمال دارد با نور سایر اتاق ها متفاوت باشد، اشاره نمود. بنابراین کم یا زیاد بودن نور می تواند اثرات منفی را بر روی گیاهان آپارتمانی بگذارد که باید به آن دقت کنید.

انتخاب نوع گیاه نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در حقیقت گیاهان آپارتمانی دارای انواع مختلفی می باشند که باید آنها را بر اساس نوردهی، میزان رطوبت هوا، میزان حرارت مناسب و شرایط دیگر خانه انتخاب و خریداری نمود. زیرا انتخاب نادرست گیاهان آپارتمانی باعث پژمرده شدن و نابودی آنها می‌ گردد. مراقبت از گیاهان نیز امری بسیار مهم تلقی می ‌گردد که باید نهایت دقت را نسبت به آن بعمل آورید.

به طور کلی تمیز کردن گیاهان، نوردهی مناسب به آنها، آب دادن، مراقبت اصولی، عوض کردن خاک گلدان ها و رسیدگی به آنها نیاز به وقت و انرژی زیادی دارد. بر این اساس، توصیه می کنیم که اگر شرایط لازم از قبیل علاقه، انرژی و وقت کافی دارید، به سراغ گیاهان آپارتمانی بروید و آنها را خریداری کنید. در غیر این صورت بهار است که اقدام به این کار نکنید.

 

 

 

هموطنان وهمراهان همیشگی ملکیتا لطفاًنظرات خودتان رابامابه اشتراک بگذارید.

 
ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support