آیا ثبات بازار مسکن طولانی می شود؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

آیا ثبات بازار مسکن طولانی می شود؟

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 23350 بازدید
آیا ثبات بازار مسکن طولانی می شود؟

رامین گوران در گفت وگو با ایسنا بیان کرد:یک قسمتی از آرامش کنونی بازار مسکن شهر تهران به ثابت بودن قیمت نهاده های ساختمانی ارتباط دارد. حتی در بعضی مصالح کاهش قیمت داشتیم که تا اندازه ای در پایین آمدن انتظارات تورمی بازار مسکن تاثیرگذار بود.

این کارشناس بازار مسکن با بیان کردن این که وضعیت بازارهای موازی در بخش املاک اثر گذار است تاکید کرد: بر فرض مثال وقتی خروج سنگین سرمایه از بورس رخ می دهد می تواند سمت بازارهایی مثل مسکن بشود. او اضافه کرد: در این صورت اخباری مبنی بر صادرات آهن می تواند به تنش بازار ملک بینجامد. نوسانات دلار هم که این روزها مقداری دیده می شود امکان دارد اثراتی در بازار مسکن ایجاد کند.

گوران درباره وضعیت در حال حاضر ساخت و ساز در کشور گفت: به طور کلی ارایه مسکن کاهش داشته است.شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی هم به قول هایی مثل تسهیل صدور پروانه یا ارایه نهضت ملی مسکن که در یک سال گذشته دادند عمل نکردند. در مورد بازار می توان گفت احتمالا تا پایان سال این ثبات ادامه دارد.

وی هزینه های تحمیل شده از طرف دستگاه های خدمات رسان  را در رشد قیمت تمام شده مسکن موثر دانست و گفت: در حال حاضر توان تقاضا کننده ها به قیمت مسکن نمی رسد. تسهیلات خاصی هم که قیمت ها را پوشش دهد وجود ندارد. در این مواقع انتظار می رود که قیمت ها ثابت شود اما در هر زمان که هزینه های تولید مسکن افزایش داشته باشد، قیمت پایانی بالا می رود.

هر متر مسکن در پایتخت 43.7 میلیون تومان

روش کم شدن نرخ رشد ماهیانه قیمت در بازار مسکن پایتخت که از تیرماه امسال آغاز شده بود بر اساس گزارش دو متولی ارایه آمار،ادامه پیدا کرد. طبق دستور بانک مرکزی میانگین قیمت هر متر خانه در پایتخت به 43.7 میلیون تومان در هر متر مربع رسید که در مقایسه با ماه قبل 1.2 درصد و نسبت به ماه مشابه قبل 38.2 درصد رشد نشان می دهد. همچون مرکز آمار متوسط وزنی قیمت هر متر آپارتمان در تهران را  46.4 میلیون و متوسط حسابی آن را 44.3 میلیون تومان اعلام کرد.تعداد خرید و فروش ها نیز بر پایه گزارش بانک مرکزی 5.4هزار فقره بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه در سال گذشته به ترتیب 10.2 و یک درصد کم شده است.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support