سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی در حال ساخت | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی در حال ساخت

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 16417 بازدید
سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی در حال ساخت

به گزارش ملکیتا، وضعیت سرمایه گذاری ساختمانی به این صورت هست که خیلی از سازندگان علاقه ی خود را به ساخت و ساز دست داده اند و همین زنگ خطری برای آینده ی مسکن است. تحقیق بر روی آمارها نشان می دهد که در سه ماه اول امسال، سرعت تخلیه ی انبار بازار مسکن از ساختمان های تازه ساز خیلی زیادتر شده است.

از طرف دیگر، آمارها نشان می دهد که سرعت سرمایه گذاری های جدید ساختمانی برای جایگزینی در این انبار به شکل میان مدت و بلند مدت، با روند خروج واحدهای تکمیل شده و آماده، اصلا تناسب ندارد و اختلاف زیادی در آن ها وجود دارد؟

در این شرایط که حجم ریالی سرمایه گذاری در ساختمان های تکمیل شده و آماده خیلی به سرعت بیشتر شده است، ورود سرمایه برای ساخت پروژه های ساختمانی جدید خیلی کمتر شده و دیگر کمتر  سازنده ای به کار خود ادامه می دهد.

اختلاف میان ورود و خروج سرمایه در بازار ساخت و ساز مسکن خیلی زیاد است. یعنی به آن میزانی که سرمایه های ریالی از بازار ساخت مسکن خارج می شود، ورود سرمایه اتفاق نمی افتد. همین مسئله فاصله ای که میان آن دو وجود دارد را زیاد می کند.

این وضعیت به خاطر نتیجه ی 6 سال کساد عمیق در بازار ساخت و ساز مسکن است، باعث به تخلیه ی انباره بازار مسکن از ساختمان های نوساز شده است.در کل اندازه و میزان سرمایه گذاری ریالی در قسمت ساختمان های تکمیل  شده، خیلی کمتر شده است. در کلا می توان گفت که موجودی ساختمان های کامل نشد ه و نیمه تمام بدون اینکه برای جایگزینی ساختمان های آماده کافی باشند رو به کم شدن هستند.

آمارهای بانک مرکزی از وضعیت سرمایه گذاری ساختمانی در بهار سال جاری نشان می دهد که حجم کلی سرمایه گذاری در این بازار، کلاً 145 هزار میلیارد تومان بوده است که، 33 هزار و 400میلیارد تومان مختص به ساختمان هایی بوده که به تازگی شروع به کار کردند. 58 هزارو 200 میلیارد تومان نیز مختص به ساختمان های نیمه تمام و 26هزار و 480 میلیارد تومان مختص به ساختمان های کامل شده بوده است.

از طرف دیگر، حجم کلی سرمایه گذاری در قسمت ساختمان در سه ماه اول امسال، کلاً 41.1 درصد نسبت به حجم سرمایه گذار ی های ساختمانی در بهار 1400 رشد داشته است. این اندازه رشد در قسمت ساختمان های شروع شده برابر با 42 درصد، در ساختمان های نیمه کاره 3.8 درصد و در ساختمان های کامل شده 80.6 بوده است.

 

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support