قیمت مسکن امروز 23 آبان 1401/ پایتخت در سیطره خانه های خالی! | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

قیمت مسکن امروز 23 آبان 1401/ پایتخت در سیطره خانه های خالی!

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 19471 بازدید
قیمت مسکن امروز 23 آبان 1401/ پایتخت در سیطره خانه های خالی!

به گزارش ملکیتا،قیمت مسکن امروز 23  آبان 1401 نشان دهنده تداوم قیمت بالای اجاره بها و ساکن شدن خرید و فروش ها در این بازار است.

به نقل از ایسنا، آخرین آمار و ارقام که در سال  1399 ارائه شد از وجود 500هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در استان تهران حکایت داشت که حدود 20درصد واحدهای خالی سرتاسر کشور را به خود اختصاص داد. این در حالی است که به بیان شهردار تهران 51درصد خانوارها در این کلانشهر مستاجر هستند.

رشد سنگین قیمت مسکن در پایتخت منجر به دو عارضه افزایش سنگین قیمت اجاره بها و ساکن شدن خرید و فروش شده است. فعالیت های ساختمانی نیز تحت تأثیر کسادی و ساکن شدن خرید و فروش شده است. گزارش های میدانی از وجود تعداد قابل توجهی املاک خالی از سکنه در نیمه شمالی پایتخت و همچنین منطقه 22 واقع در غرب پایتخت بیان می کند.

بعضی آمارهای غیررسمی مبنی بر وجود 60 هزار واحد خالی در منطقه 22 پایتخت به عنوان اصلی ترین کانون ساخت و ساز در پایتخت است. گفته می شود بیش از 130 هزار واحد مسکونی در منطقه 22 قرار دارد در صورتی که تعداد خانوارهای ساکن در این منطقه حدود 75 هزار خانوار است.

از حدود پنج سال قبل موضوع اخذ مالیات از خانه های خالی طرح شد تا اینکه پنجم آذرماه 1399 قانون اخذ مالیات از خانه های خالی توسط مجلس  به تصویب رسید. ولی از آن زمان تا کنون، این طرح به دلیل نبودن دستیابی به اطلاعات دقیق و بررسی کردن برای اثبات درستی و نادرستی های پی در پی در خصوص املاک خالی از سکنه آن طور که باید و شاید شکل اجرایی به خود نگرفته است.

سال 1400رقم اخذ مالیات از خانه های خالی صفر بود و در چهار ماه ابتدای امسال 22 میلیارد تومان از این محل مالیات اخذ شد که عدد قابل توجهی حساب نمی شود.

مسئولیت شناسایی خانه های خالی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است. این وزارتخانه 520هزار واحد را در کل کشور شناسایی کرده و به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده که از سمت و سوی این سازمان،میزان مالیات این خانه ها 10هزار و 500میلیارد تومان محاسبه شده، اما  100هزار مالک نسبت به آن اعتراض را بررسی و لیست مجدد ارائه دهد.

داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی اواسط آبان ماه درباره وضعیت اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی بیان کرد: ما تا اطلاعات را کامل و جامع و دقیق نکنیم، نمی توانیم به مردم فشار بیاوریم بابت دریافت مالیاتی که بدهکار نیستند. در حال حاضر ما موضوع را با وزارت راه و شهرسازی دنبال می کنیم؛ آخرین فهرست اطلاعات پردازش شده در مورد خانه های خالی را باید به ما تحویل دهند تا ما بتوانیم برگه های مطالبه صادر کنیم و مالیات سال 1400خانه های خالی را وصول کنیم.

با توجه به شواهد و نشانه ها به نظر نمی رسد که شناسایی دقیق واحد های خالی از سکنه در نیمه دوم امسال نیز شکل اجرایی به خود بگیرد. سوال این است که آیا در حال ورود به سومین سال نداشتن توفیق دریافت مالیات از خانه های خالی هستیم؟

 

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support