آیا رشد قیمت مسکن ادامه دارد؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

آیا رشد قیمت مسکن ادامه دارد؟

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 14997 بازدید
آیا رشد قیمت مسکن ادامه دارد؟

کارشناس بازار مسکن درباره وضعیت این روزهای بازار مسکن گفت: زیاد شدن تورم و رشد قیمت ارز در زیاد شدن قیمت مسکن تاثیر داشته است. فرهاد بیضایی گفت: از عوامل موثر در زیاد شدن قیمت مسکن قیمت دلار است. زمانی که قیمت ارز زیاد می شود قیمت مصالح ساختمانی و دستمزد و هزینه ساخت زیاد می شود.

او بیان کرد: در وضعیت فعلی قیمت مصالح ساختمانی به طور روزانه در حال زیادشدن است و دستمزد در قسمت ساختمانی هم افزایش داشته است.این عوامل باعث شده، هزینه ساخت زیاد شود. در این شرایط، کمترین هزینه ارائه در بازار مسکن هزینه ساخت می شود. برای مثال وقتی هزینه ساخت به 10تا 12میلیون تومان می رسد کمتر ین قیمتی که در بازار می شود ارائه کرد بین 10تا 12 میلیون است. یعنی نمی توان انتظار داشته باشیم که سازنده ضرر کند و کمتر از آن چیزی که برایش هزینه ساخت داشته است در بازار ارائه کند.

کارشناس بازار مسکن ادامه داد: امروز، کمترین قیمت ارائه ای که در بازار اتفاق می افتد به قیمت ساخت است، این اتفاق در بسیاری از حواشی پایتخت قابل دیدن است و واحد مسکونی به قیمت ساخت ارائه می شود و هر چقدر وارد منطقه های کناری پایتخت و مناطق مرغوب تر بشویم هزینه ارائه هم با توجه به تناسب موقعیت مکانی و امکانات بهتر گران تر می شود.

بیضایی با اشاره به چسبندگی قیمت ها در بازار مسکن بیان کرد: وقتی قیمت ها در ملارد متری 10 تا 12 میلیون باشد، در اندیشه متری 20 تومان، در وردآورد متری 25 میلیون تومان و در تهرانسر متری 35 میلیون تومان زیاد خواهد شد و این روند ادامه دارد تا به منطقه های یک و 2 می رسیم  که منطقه ی پیشران هستند و به متری 100 میلیون تومان می رسد.

به علت همین چسبندگی قیمت ها نمی توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت ها کم شود. نباید انتظار داشت وقتی در ملارد ملکی متری 10 تا 12 میلیون تومان معامله می شود در الهیه هم همین قیمت باشد. این اصلاً امکان ندارد و هر چقدر منطقه ها مرغوب تر و امکانات بهتر باشد هزینه ها هم زیاد می شود اما ته قیمت را در بازار مسکن هزینه دلار تعیین می کند و قیمت هم زیاد می شود.

یک زمانی زیاد شدن تقاضا در منطقه پیشران تعیین کننده قیمت نهایی بازار بود اما الان کف قیمت ارائه ای که ممکن است  تعیین کندده قیمت بازار است و به همین دلیل هر چقدر قیمت ارز زیاد شود روی قیمت مسکن و اجاره بها تاثیر گذار است.

دولت باید از بخش خصوصی کمک بگیرد

معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که مردم باید خودشان مسکن بسازند و مسکن ساختن کار دولت نیست و مسکن باید ساخته شود نه اینکه دولت بسازد.

بیضایی گفت: با توجه به این صحبت ها می توان گفت دولت الان مسئله را درست شناخته است و در حال تصمیم گیری درست است، بیان کرد: البته نکته ای وجود دارد چرا که برنامه معلوم نیست . آن زمان که دولت اعلام می کرد که مسکن می سازد هرچند ابزار آن شامل تسهیلات و غیره وجود نداشت  اما برنامه وجود داشت و مدل کار معلوم بود.

کارشناس بازار مسکن تاکید کرد دولت باید بیشتر روی ظرفیت های  قسمت خصوصی در حوزه مسکن حساب باز کند، گفت باید برنامه مشخصی در بخش مسکن تعیین شود.

رشد قیمت مسکن ادامه خواهد داشت؟

بیضایی در مورد آینده بازار مسکن گفت: قیمت ملک کاملاً با قیمت ارز خودش را تنظیم خواهد کرد و با توجهبه وضعیت فعلی پیش بینی می شود وسط قیمت در هر متر مربع در پایتخت بین 1200 تا 1400 دلار خودش را تنظیم کند و هرچقدر قیمت ارز زیاد شود قیمت مسکن هم زیاد می شود.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support