مطالبی در رابطه با افزایش امنیت خانه | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

مطالبی در رابطه با افزایش امنیت خانه

تاسیسات وتجهیزات ساختمانی

نویسنده:کارشناسان ملکیتا

8 ماه پیش 37735 بازدید
مطالبی در رابطه با افزایش امنیت خانه

در این مقاله چه میخوانیم؟


مطالبی در رابطه با افزایش امنیت خانه

در واقع هنگامی که در مورد افزایش امنیت خانه صحبت می کنیم، مسلماً محافظت خانه در مقابل ورود دزد ها به ذهن شما خطور می کند. ولی باید بدانید که امنیت خانه معنایی فراتر از ایمن ‌سازی در برابر سارقان دارد. در حقیقت امنیت کامل منزل هنگامی که ساکنین در آن حضور داشته باشند یا نداشته باشند، یک مورد اساسی تلقی می‌ گردد. مثلاً نصب پلاکارد با این عنوان که "این منزل مجهز به دوربین مدار بسته است" یک روش ساده جهت برقراری افزایش امنیت خانه می باشد. نصب درب های ضد سرقت و یک قفل دیجیتال برای خانه نیز جهت افزایش امنیت خانه گزینه های مناسبی می باشند. 

یکی از ایرادات روش های سنتی برای پیشگیری از ورود دزد به منزل این است که سارقان این روش ها را شناسایی کرده ‌اند و به راحتی اقدام به سرقت از منازل می نمایند. در این خصوص شاید نکاتی وجود داشته باشد که شما از آن بی ‌خبر باشید. از این رو، در ادامه مقاله به بررسی موثرترین روش های افزایش امنیت خانه می ‌پردازیم.

راهکارهای اساسی جهت افزایش امنیت خانه

راهکارهای اساسی جهت افزایش امنیت خانه

  قفل نمودن درب های ورودی

در واقع به کارگیری روش ‌های مختلف برای ایمن ‌سازی، بدون قفل نمودن درب هایی که به بیرون راه دارند، کار بیهوده ای می باشد. زیرا سارقان هنگامی که متوجه شوند که یکی از درب های ورودی باز است، خیلی راحت وارد می‌ شوند. همانطور که می ‌دانید، در یا پنجره ی باز یکی از روش های متداول دزدی کردن می باشد.

بر این اساس، قفل کردن درب ‌های منزل حتی برای مدت کوتاهی که حضور نداشته باشید، اولین اقدام جهت افزایش امنیت خانه می باشد. ناگفته نماند که قفل بودن درب تراس نیز بسیار حایز اهمیت است. زیرا از راحت ترین روش ها برای ورود به منزل به شمار می ‌آید.

  اطمینان حاصل نمودن از قفل بودن درب پارکینگ

از آنجایی که درب پارکینگ یکی از راه‌ های بی ‌دردسر جهت ورود به منزل می باشد، لذا حتماً از قفل بودن آن به ویژه در شب اطمینان حاصل نمایید.

 قفل کردن پنجره های رو به خیابان

در حقیقت پنجره های کشویی برای سرقت گزینه ای مناسب هستند. از این رو، جهت افزایش امنیت خانه از میله های فلزی و یا حفاظ برای پنجره ها و درب های کشویی بهره بگیرید.

 نصب لامپ های سنسور دار در اطراف منزل

این راهکار یک روش هوشمندانه جهت دفع دزد ها می باشد. معمولاً سارقان خیلی راحت موفق به سرقت از منازل می شوند. زیرا کسی آنها را نمی بیند. پس بهتر است برای افزایش امنیت خانه، بر روی درب های ورودی، لامپ های هوشمند سنسوردار نصب نمایید.

 نصب چراغ های هوشمند در مسیر ورودی

بهتر است برای اینکه خیالتان راحت باشد، در مسیر ورودی منزل خود لامپ هوشمند نصب کنید. همچنین در صورتی که زیاد به سفر می روید، از نصب چراغ های زمان دار غافل نشوید. این چراغ ها با روشن شدن در ساعت مشخصی، خانه شما را خالی از سکنه نشان نمی دهند.

  پرهیز از گذاشتن یادداشت در جاهای قابل دید

سعی کنید در قسمت هایی که برای دیگران قابل دید است، یادداشت نگذارید. انجام این کار نشان دهنده این است که شما در منزل نیستید و به سارقان مجوز ورود داده اید.

 استفاده از پرده های هوشمند و یا بسته نگه داشتن دایمی پرده ها

اصولاً باز بودن پرده ها به معنای حضور شما در خانه و بسته بودن آنها عدم حضور شما را نشان می دهد. ولی در صورتی که پرده ها همیشه بسته باشند، سارقان نمی توانند تشخیص دهند که شما خانه هستید یا نه. در این خصوص پیشنهاد می کنیم حتما از پرده های هوشمند استفاده نمایید.

 عدم نگهداری کلید زاپاس در بیرون از منزل

هیچگاه کلید یدکی را در بیرون از خانه نگذارید. زیرا دزد های حرفه ‌ای جاهای پنهان نمودن کلید خانه را به خوبی می‌ دانند. مثلا زیر گلدان یکی از محل هایی است که سارقان به دنبال کلید می روند. بنابراین سعی کنید در موارد اضطراری، کلید زاپاس را به همسایه یا دوست مورد اعتماد خود بدهید. در این خصوص، نصب قفل های هوشمند با رمز های پیچیده نیز توصیه می شود.

روش های مهم دیگر مربوط به افزایش امنیت خانه که باید بدانید

روش های مهم دیگر مربوط به افزایش امنیت خانه که باید بدانید

  روشن گذاشتن یک لامپ و یا ضبط صوت در منزل

این روش نشان دهنده این است که شما در خانه حضور دارید. شما همچنین می ‌توانید با کنترل از راه دور ضبط صوت و تلویزیون و یا نصب لامپ های هوشمند، هنگامی که بیرون از خانه هستید، این کار را از راه دور انجام دهید.

  لغو کردن هرگونه اشتراک مربوط به منزل

زمانی که می خواهید به یک مسافرت طولانی بروید، بهتر است هر نوع اشتراک را لغو نمایید. زیرا اگر تعداد زیادی روزنامه، مجله و یا چیزهای دیگر جلوی درب خانه شما جمع شوند، در این صورت، دزد ها به راحتی متوجه عدم حضور شما می شوند.

  اقدام به نصب سیستم امنیتی

یکی از راهکارهای متداول جهت افزایش امنیت خانه، نصب سیستم امنیتی می باشد. با این کار، اگر در نبود شما سارقان قصد سرقت داشته باشند، به اطلاع شما خواهد رسید. در واقع این سیستم های امنیتی به قفل های دیجیتال و لامپ های هوشمند وصل می شوند. سعی کنید از مجهز بودن خانه شما به سیستم امنیتی، کسی با خبر نشود. زیرا احتمال دارد سارقان تدبیر دیگری بیندیشند.

  عدم قرار دادن جعبه خرید کالاهای گران قیمت در نزدیکی منزل

زمانی که سارقان کالاهای گران قیمتی مانند تلویزیون با یک برند معروف و یا سایر کالاها را در نزدیکی خانه شما ببینند، به این مورد فکر می ‌کنند که شما تغییر دکوراسیون داده اید و ثروت زیادی دارید. بر این اساس، باید جعبه کالای جدید را مخفی نمایید که قابل رویت نباشد.

 

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!
 

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!
 

 نصب یک قفل ایمن بر روی درب ورودی اصلی

استفاده از قفل های هوشمند بر روی درب های ورودی جهت افزایش امنیت خانه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. زیرا مغزی این قفل ها به گونه ای ساخته شده اند که فقط با اثر انگشت و یا از طریق نصب اپلیکیشن مخصوص بر روی گوشی تلفن همراه باز می شوند.

  تقاضا از دوستان مورد اعتماد برای تحت نظر داشتن خانه شما

بهتر است زمانی که به مسافرت می روید، از یکی از دوستانتان بخواهید هفته ای چند بار به خانه شما سر بزند تا بسته ‌های پستی شما را دریافت نماید. برای این کار همچنین می توانید شخصی را استخدام نمایید که در نبود شما کارهای لازم را انجام دهد.

  عوض کردن قفل درب منزل در هنگام گم کردن کلید

ذکر این نکته از اهمیت زیادی برخوردار می باشد که هنگام نقل مکان به خانه جدید، حتماً قفل های آن را عوض کنید. این احتمال وجود دارد که صاحبان قبلی هنوز کلید را داشته باشند و بخواهند از خانه شما سرقت کنند. به هر حال، حتی اگر کلید را گم کرده اید، برای افزایش امنیت خانه سریعا قفل ‌ها را عوض نمایید.

 

 

 

 

هموطنان عزیز لطفاًنظرات گرانبهای خودتان را درزیر همین مقاله کامنت کنید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support