آیا اجاره بها کاهش می یابد؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

آیا اجاره بها کاهش می یابد؟

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 21168 بازدید
آیا اجاره بها کاهش می یابد؟

به گزارش ملکیتا، گفته می شود به کارگیری این سیاست ها به بازار اجاره مسکن یاری می رساند.باید برآورد کرد برنامه های جدید به بیرون رفت بازار مسکن از رکود کمک می کنند؟

بازار اجاره یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی در حوزه مسکن به شمار می رود.

با توجه به آن که بسیاری از مردم در شهرهای مختلف به ویژه کلان شهرها درگیر زیاد شدن قیمت اجاره بها هستند بنابراین در تابستان سال جاری دولت به فکر راهکارهایی برای بازار اجاره بود، اما اجرایی شدن این راهکارها اثر زیادی از خود بر بازار مسکن برجای نگذاشت. زیرا که آمارهای بانک مرکزی پیش از اجرایی شدن این طرح ها گویای آن بود که قیمت اجاره به بیش از 40درصد رسیده بود و همین خود اعلام خطری برای بازار اجاره بود که با اخذ سیاست های کنترلی و به اجرا درآمدن راهکارهای دولت از جمله تعیین سقف اجاره، عرضه تسهیلات ودیعه مسکن و تغییر قیمت کارمزد مشاوران املاک بازار اجاره مسکن به ثبات رسید.

عبدالله اوتادی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک در این مورد گفت: بازار اجاره مسکن با راهکارهایی که دولت به کار گرفته بود به سمت رونق راهنمایی شد، ولی تنها راهکار برای کنترل این بازار زیاد شدن حجم مسکن در کشور محسوب می شود.

او می گوید:  سیاست های تنبیهی و سیاست هایی که بر اصول اجبار شد اثر گذاری زیادی در بازار اجاره ندارد، اما می توان از وارد شدن به این بازار پیشگیری کند و این زمینه ساز سامان دهی در بازار اجاره می شود.

براساس گزارشات اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با مرور موضوع زیاد شدن غیرمجاز اجاره بها در تابستان سال جاری،دستگاه های مسئول در این عرصه را موظف کرد به وظایف قانونی خود عمل کنند تا از زیاد شدن اجاره بها در ماه های پیش رو پیشگیری شود.

به این طریق هست که به طور معمول در نیمه دوم سال بازار اجاره با افزایش قیمت چندانی مواجه نیست زیراکه میزان جابه جایی ها در این بازار در نیمه دوم سال به علت بازگشایی مدارس کمتر می شود بنابراین دولت باید اتخاذ این سیاست و تذکر به دستگاه های مسئول را از اول سال به خصوص فصل تابستان در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد افزایش شایانتوجه قیمت های اجاره نباشیم. از هر طریق برنامه ریزی برای کنترل قیمت ها در بازار اجاره از الان می تواند زمینه ساز تقویت این بازار باشد.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support