قیمت مسکن امروز 5 آذر 1401/ بازار شمال از جنوب تهران جا ماند | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

قیمت مسکن امروز 5 آذر 1401/ بازار شمال از جنوب تهران جا ماند

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 18209 بازدید
قیمت مسکن امروز 5 آذر 1401/ بازار شمال از جنوب تهران جا ماند

به گزارش ملکیتا، متوسط رشد قیمت مسکن درپایتخت 38درصد است. 

 به نقل از ایسنا، سطح عمومی قیمت مسکن در شهر تهران از مرز یک میلیارد تومان عبور کرده است. گرچه در دو ماه اخیر قیمت آپارتمان به ثبات نسبی رسیده، متأثر از رشد قیمت اوایل سال و انتظارات تورمی در حال حاضر نرخ ها دیگر در مناطق جنوبی نیز با توان تقاضاکنندگان مصرفی تناسب زیادی  ندارد؛ و اینکه تورم این هنوز متوقف نشده است.

تحقیق ها نشان می دهد آذر ماه ودی ماه سال قبل در مناطقی از پایتخت امکان خرید آپارتمان هایی با سطح قیمتی 800 تا 900 میلیون تومان وجود داشت، اما در حال حاضر به سختی می توان فایل هایی با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان پیدا کرد.

برای مثال آذرماه سال قبل در منطقه 15 محله افسریه قیمت پیشنهادی یک واحد 49متری 14 سال ساخت دارای انباری 750میلیون تومان تعیین شده بود.

در منطقه 16محله جوادیه نیز یک آپارتمان 54 متری هفت ساله دارای امکانات کامل شامل آسانسور ،انباری و بالکن 900میلیون تومان به فروش می رسید، اما در حال حاضر شاید با این نقدینگی بتوان به سختی آپارتمان بالای 20 سال در دو منطقه ی ذکر شده خریداری کرد.

طی یک سال قبل در منطقه 16 قیمت مسکن با رشد 48 درصد مواجه شده و به 26/3 میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است. در منطقه 15متوسط قیمت از 16/6میلیون تومان در هر متر مربع به 25/6میلیون تومان زیاد شد که شاهد رشد 54درصدی قیمت بوده ایم؛ در صورتی که متوسط نرخ زیاد شدن قیمت در شهر تهران 38درصد اعلام شد. به نظر می رسد به دلیل همخوانی سطح قیمت خانه در مناطق جنوبی تهران با درآمد خانوارهای متوسط و پایین، فشار تقاضایی در این مناطق ایجاد شده و با توجه به کم شدن ساخت و ساز، قیمت آپارتمان در مناطق جنوبی رشد بیشتری را نسبت به مناطق میانی و شمالی تهران تجربه کرده است.

در منطقه 10 نیز که در بین منطقه های جنوبی تهران رتبه اول و در کل تهران رتبه دوم از خرید و فروش ها به خود اختصاص می دهد رشد قیمت مسکن طی یک سال گذشته 60درصد بوده است. مهرماه سال قبل متوسط قیمت هر متر خانه در منطقه 10به میزان 20/3میلیون تومان بود که مهرماه سال جاری به 32میلیون تومان رسیده است.

دو جدول زیر در مورد قیمت مسکن شهر تهران تفاوت سطح قیمت ها از آذر سال قبل تا آذر سال جاری را نشان می دهد.

آمارها در شرایطی از رشد بالاتر از میانگین قیمت مسکن در مناطق جنوبی بیان می کند که در منطقه یک پایتخت، قیمت آپارتمان در یک سال قبل 26درصد زیاد شده است. در منطقه 2 در شمال تهران نیز که رتبه سوم از نظر تعداد خریدوفروش را دارد قیمت خانه در یک سال قبل 27 درصد رشد نشان می دهد.

ظاهراً متمایل شدن تقاضای خریدوفروش مسکن در هر دو قسمت سرمایه ای و مصرفی به سمت آپارتمان های کوچک متناسب با توان خرید بخش قابل توجهی از تقاضاکنندگان به شکل رشد تورم مسکن مناطق جنوبی بروز یافتع است.

گزارش ها نشان می دهد الان آرامش نسبی در بازار مسکن وجود دارد. مهرماه سال جاری نرخ رشد ماهیانه قیمت با 1/2درصد زیاد شدن به صفر متمایل شده و خرید و فروش با حدود 5400فقره به کمترین اندازه خود در امسال رسیده است.طبق شاخص بانک مرکزی، میانگین قیمت هر متر خانه در تهران 43/7 میلیون تومان و بر پایه شاخص مرکز آمار 46/4میلیون تومان است.از سوی دیگر به دلیل شرایط موجود قیمت مسکن کاهش یافته و زمینه برای متقاضی مصرفی فراهم شده است. گزارش آبان ماه هنوز ارائه نشده است.

 

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support