گرانی مصالح ساختمانی برآورده تقاضاکنندگان نهضت ملی مسکن چه تأثیری دارد؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

گرانی مصالح ساختمانی برآورده تقاضاکنندگان نهضت ملی مسکن چه تأثیری دارد؟

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 19581 بازدید
گرانی مصالح ساختمانی برآورده تقاضاکنندگان نهضت ملی مسکن چه تأثیری دارد؟

محمدعلی منصوری در گفت و گویی با ایسنا به تشریح آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی پرداخت و اضافه کرد: تا الان در تمام شهرهای خراسان رضوی توانستیم برای 60 شهر از 95 شهر زمین تأمین کنیم. 

او بیان کرد: اگر هنوز برای بسیاری از شهرها زمین تأمین نشده چون تعداد افراد ثبت نام کننده و مؤثرشان کم است، اما با این وجود باز هم متعهد هستیم زمین مورد نیازب تمامی شهرهای استان را تأمین کنیم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه عملیات ساخت و ساز بیش از 41 هزار واحد در بیش از 30 شهر استان شروع شده است، بیان کرد: این تعداد واحد طبق الگوهای گروه ساخت توسط خود تقاضاکنندگان در دست اجراست.

او اضافه کرد: واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای بالای 100هزار نفر به صورت انبوه سازی و از طریق انتخاب پیمانکار با همکاری ستاد اجرایی فرامین حضرت امام و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال اجرا است.

بهره برداری از 800 واحد در 3شهر استان 

منصوری با اعلام اینکه تا الان حدود 800 واحد در شهرهای گناباد، فریمان و فیض آباد به مرحله بهره برداری رسیده است، بر تأثیرگرانی مصالح به خصوص آهن بر قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن اشاره کرد و بیان کرد: بدون شک این گرانی ها در آورده متقاضی و سهم تسهیلات بانکی تغییراتی به وجود می آید.

او اضافه کرد: در حال حاضر از طریق شورای پول و اعتبار رایزنی های لازم توسط وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است تا بتواند سهم تسهیلات را زیاد کند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان کرد: با وجود اینکه بخش زیادی از پروژه نهضت ملی مسکن به صورت گروه ساخت و یا انبوه سازی از اول و وسط سال جاری شروع شده اما در تلاشیم که هزار واحد دیگر را تا دهه فجر یا آخر سال جاری آماده و تحویل دهیم.

او با بیان اینکه در 85 شهر از 95 شهر استان اراضی را به صورت گروه ساخت و یا با مشارکت خود مردم واگذار می کنیم، بیان کرد: اینکه واحدها کی به بهره برداری خواهند رسید بر نحوه عملکرد خود تقاضاکنندگان بستگی دارد.

منصوری بیان کرد: ما زمین را با تسهیلات و بقیه مشوق های لازم مانند تخفیفات نظام مهندسی و شهرداری به تقاضاکنندگان اعطاء می کنیم زمان ساخت به خودشان بستگی دارد.

او در مورد مشکلات پیش روی طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: گر چه پیش روی این طرح مشکلاتی وجود دارد اما با مدیریتی که در سطح استانی و دستگاه های متولی مانند بنیاد مسکن و راه و شهرسازی در حال انجام است سعی می کنیم این مشکلات کمترین اثرگذاری را در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن داشته باشد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه از ثبت نام 385 هزار نفر از تمامی شهر های خراسان رضوی در طرح نهضت ملی مسکن و انصراف حدود 30 هزار نفر خبر داد و بیان کرد: دلیل عمده انصضراف ها از طرح نهضت ملی مسکن، اشتباه در انتخاب شهر مورد تقاضا، ویرایش و تغییر محل اجرای پروژه یا شهر، نداشتن تمکن مالی در بازپرداخت تسهیلات بانکی، عدم احراز شرایط در زمان ثبت نام و نداشتن اطلاعات کافی در همین زمینه بوده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص انتقادات کارشناسان حوزه آب و خاک از جانمایی پروژه نهضت ملی مسکن کاشمر و تأثیر فاضلاب این واحد ها بر منبع آبی گفت: این دغدغه های کارشناسان و مسئولان به ما هم رسیده ولی سعی می کنیم با تدابیر فنی مانند اجرای شبکه گردآوری فاضلاب کمترین ضرر به سفره های آب های زیرزمینی و آبخوان ها وارد شود.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support