چراغ سبز خرید مسکن در چند منطقه پایتخت/ چه کسانی ملک بخرند؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

چراغ سبز خرید مسکن در چند منطقه پایتخت/ چه کسانی ملک بخرند؟

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 15888 بازدید
چراغ سبز خرید مسکن در چند منطقه پایتخت/ چه کسانی ملک بخرند؟

به گزارش ملکیتا، معامله مسکن در تهران جان تازه گرفته است. بر پایه و اساس داده های مرکز آمار ایران از جزئیات معامله مسکن در تهران، متوسط قیمت متر مربع مسکونی در آبان امسال نسبت به ماه قبل 5/1 درصد رشد داشته است. در صورتی که این شاخص در مهر ماه افت 0/1 درصدی را نشان می دهد.

رشد قیمت ها نسبت به آبان ماه سال قبل نیز عدد قابل توجهی را نشان می دهد. کسانی که در آبان پارسال ملکی نخریده اند، امسال باید 50 درصد بیشتر هزینه کنند.

 

خرید و فروش مسکن به عقب برگشت

در کنار آمارهای رشد متوسط قیمت مسکن شهر تهران، در بعضی از مناطق تهران برگشت به عقب در خرید و فروش های بعضی از مناطق تهران قابل توجه است. در واقع علی رغم این که متوسط قیمت مسکن در آبان 5 درصد رشد داشته، اما 2 منطقه گران قیمت تهران نه تنها از رشد عقب مانده اند، بلکه افت قیمت نیز داشته اند. افت قیمت مناطق 1و3 در شرایطی رخ داده که قیمت دلار به عنوان یکی از مهم ترین محرک های زیاد شدن قیمت مسکن در آبان ماه حدود 8 درصد رشد کرده است.

در بعضی از مواقع عقب ماندن از رشد برای یک بازار نسبت به دیگر بازارها به معنی فرصت خوب خرید تلقی می شود. در خصوص بازار مسکن نیز این گزاره وجود دارد که اگر قیمت مسکن کلانشهرها از تهران عقب باشد، فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در کلانشهرهاست. چرا که معمولاً این کلانشهرها چند ماه بعد از این که قیمت مسکن تهران رشد کرد، وارد فاز صعودی می شوند. این موضوع برای مناطق تهران هم می تواند عملیاتی باشد.

طبق گزارشات آمار ایران نشان می دهد در ماهیکه متوسط قیمت مسکن در تهران رشد داشته است، 2 منطقه از نیمه شمالیتهران و 3 منطقه از نیمه جنوبی تهران افت قیمت داشته اند. آیا این آمارها سیگنال خرید  ملک در 5منطقه شده را می دهد؟

باید توجه داشت که 2 منطقه از 5 منطقه ای که ممکن است چراغ سبز خرید ملک را نشان دهند، جزو مناطق لوکس نشین محسوب می شوند. متوسط قیمت یک متر مسکن در منطقه یک 97 میلیون تومان است. برای خرید یک متر مسکن در منطقه یک 97میلیون تومان است. برای خرید یک متر مسکن در منطقه 3 نیز باید 78 میلیون تومان پرداخت کرد. با یک حساب سرانگشتی می توان گفت که برای خرید یک ملک 60متری در این 2منطقه گران قیمت تهران که معمولاً به سختی پیدا می شود، باید بیش از 5میلیارد تومان پول پرداخت کرد. اگر چه آگهی های فروش آنلاین رقم هایی بیش از این میزان را نشان می دهد.

چه کسانی فرصت خرید مسکن دارند؟

از تحلیل بالا این موضوع روشن می شود که افت قیمت و رشد محدود ملک در 2 منطقه ی شمالی تهران نمی تواند سیگنال خرید بدهد. در واقع 2 گروه خریدار در بازار ملک وجود دارد یکی خریدار مصرفی و دیگری سرمایه گذاران. خرید ملک در مناطق  2،1و3 برای استفاده خریدار مصرفی که از جنس ساکنان این منطقه ها باشد توجه پذیر است. به خصوص اگر کسی قصد دارد ملک خود را تبدیل به احسن کند،  ی تواند از این شرایط ثبات و افت قیمت در این مناطق استفاده کند.

تقاضاکنندگان تبدیل به احسن آپارتمان را می توان به منزله یکی از گروه های تقاضای مصرفی حاضر در بازار مسکن معرفی کرد. این گروه از تقاضاکنندگان مصرفی در بیشتر مناطق کشور در جست و جوی آپارتمان های بزرگتر هستند و معمولاً قصد تبدیل واحد های مسکونی خود به آپارتمان های بزرگتر را دارند.

این اشخاص باید فرصت داشته باشند و به دور از هیجانات صعودی، ملک خود را بفروشند و یک ملک دیگر بخرند . اما بعید به نظر می رسد که خریداران مصرفی که از جنس خانه اولی هستند بودجه کافی برای خرید ملک در این منطقه ها داشته باشند. این گروه از تقاضاکنندگان بازار مسکن معمولاً در نیمه جنوبی پایتخت به دنبال ملک مورد نظر خود می گردند.

در مورد 3 منطقه دیگر که در نیمه جنوبی تهران هستند، منطقه 11 حدود 5 درصد افت قیمت داشته است. منطقه13معادل 1/4 و منطقه 19 معادل 2/7درصد افت قیمت ملک را ثبت کرده اند. با توجه پایین تر بودن متوسط قیمت مسکن در این 3 منطقه، شاید بتوان گفت که فرصت خرید برای کسانی که خانه اولی هستند در این منطقه ها بهتر است.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support