مسکن در ارزان ترین و گران ترین مناطق تهران چند؟ تورم بازار مسکن | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

مسکن در ارزان ترین و گران ترین مناطق تهران چند؟ تورم بازار مسکن

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 16309 بازدید
مسکن در ارزان ترین و گران ترین مناطق تهران چند؟ تورم بازار مسکن

اطلاعات به دست آمده از طرف اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی از تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران حاکی از این است که در آذرماه تعداد معاملات بازار مسکن با رشد 27.2 درصدی نسبت به ماه گذشته روبه رو شده و زیاد شدن 2.93 درصدی قیمت در سایه رشد تعداد خرید و فروش حاصل شده است.

نقشه معاملات مسکن تهران

بررسی توزیع معاملات مسکن تهران در آذرماه نشان می دهد در این ماه 10هزار و 184 واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده که این رقم بیشترین مقدار در 5 ماه اخیر به حساب می آیند.

طبق آمار،در این ماه نیز اثرات کاهش تولید مسکن زیاد است و فقط 29 درصد از معاملات به واحدهای نوساز و با عمر کمتر از 5 سال اختصاص دارد. این سهم 4.2 در صد نسبت به آذر ماه سال گذشته کم شده است در مقایسه با ابتدای دهه 90 تقریبا نصف شده است. همچنین برری توزیع تعداد خرید و فرو ش مسکن بر حسب مناطق مختلف شهر تهران حاکی از این است که در آذرماه، همچنان منطقه 5 با سهم 15 درصدی، بورس مسکن تهران بوده و بعد از آن منطقه 10 و 2 به ترتیب با سهم 9.4 و 9.3 درصدی از کل معاملات، در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

تحولات قیمتی بازار 

در آذرماه، متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طرف بنگاه های معاملات ملکی پایتخت 48 میلیون و 73هزار و 700تومان بوده است که نسبت به ماه گذشته 2.93 درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته 47.5 درصد کمتر از ماه گذشته است.

شاخص های آماری بازار مسکن

در آذر امسال 56.6 درصد از واحدهای مسکونی خریدو فروش شده و در شهر تهران با سطح زیربنای کمتر از 80 متر مربع بوده و به علت گرانی مستمر مسکن و بالا آمدن و کف قیمت بازار ،سهم به نسبت از ماه های قبل کمتر است و تزریق تورم به بازار اجاره ادامه دارد.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support