رشد 26 درصدی بودجه عمرانی 1402/مالیات خانه های لوکس چقدر شد؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

رشد 26 درصدی بودجه عمرانی 1402/مالیات خانه های لوکس چقدر شد؟

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 16569 بازدید
رشد 26 درصدی بودجه عمرانی 1402/مالیات خانه های لوکس چقدر شد؟

به گزارش ملکیتا، بر اساس بودجه 1402، دولت سیزدهم بودجه بخش عمرانی را 327 هزار و 920 میلیارد تومان تعیین کرده است؛ این میزان نسبت به بودجه سال قبل 26 درصد زیادتر شده است.

در لایحه بودجه سال 1402 بودجه سه شرکت تابعه وزارت راه و شهرسازی که اجرای پروژه های مسکونی و ساختمانی را برعهده دارند جمعاً دو هزار 279 میلیارد تومان مشخص شده که حدود 7/3 درصدکل بودجه این وزارتخانه را شامل می شود.

برای کل دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی، 31 هزار و 70 میلیارد و 696میلیون  و 800هزار تومان اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای در نظر گرفته شده که بودجه 17 دستگاه اجرایی را شامل می شود.

اهدای خانه به خانواده های دارای چهارقلو 

همچنین در تبصره 11 این بودجه آمده، وزارت راه و شهرسازی باید به صورت رایگان یک قطعه زمین و یا واحد مسکونی در زمینه شرایط ماده 4 قانون حمایت از خانواده های دارای فرزندان چهار قلو و یا بیشتر اختصاص دهند.

میزان مالیات پروژه های مسکن مهر

در بخشی دیگر از این تبصره آمده است میزان مالیات پروژه های مسکن مهر بایت هر واحد در سال های 1398 تا 1400 در پروژه های تفاهم نامه سه جانبه با سازندگان و تعاونی ها و پیمانکاران فرعی طرف قرارداد با آنها 300 هزار تومان مشخص شده است.

مالیات بر خانه های لوکس

بر پایه و اساس لایحه بودجه 1402، واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای مجاز با ارزش بیشتر از 20 میلیارد تومان شامل پرداخت مالیات مسکن هستند؛ در صورتی که بودجه 1401 واحد های مسکونی و باغ ویلا های مجاز با بیش از 10 میلیارد تومان شامل پرداخت مالیات می شدند

واحد های مسکونی و باغ ویلاهای مجاز که ارزش آنها بیش از 20 میلیارد تومان است مازاد بر این مبلغ شامل مالیات به اندازه دو در هزار می شوند. این مالیات بر عهده خود شخص است که در اول هر سال مالک واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای ذکر شده می باشد.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support