نحوه محاسبه حق الزحمه مشاوران املاک تغییر می کند | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

نحوه محاسبه حق الزحمه مشاوران املاک تغییر می کند

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 15742 بازدید
نحوه محاسبه حق الزحمه مشاوران املاک تغییر می کند

کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به وضعیت نامناسب بازار اجاره بها مسکن اشاره کرد و گفت: وجود نداشتن ساز و کار مشخصی برای تعیین قیمت اجاره منجر به گرانی سرسام آور اجاره بها شده است و مردم را به خصوص اقشار کم در آمد جامعه را به زحمت انداخته است از این رو طرح ساماندهی اجاره بهااملاک مسکونی  را دستور کار امروز کمیسیون عمران قرار داده و در نشست امروز بخشی از بندهای آن را بررسی کردیم.

او ادامه داد: مهمترین موضوع در بند های بررسی شده شیوه تعیین حق الزحمه مشاوران املاک بود چرا که اگر تعرفه آنها درصدی از قیمت مسکن باشد، مشاوران برای دریافت سود بیشتر ، به زیاد شدن قیمت خانه ها دامن می زنند. از این طریق مقرر شد در کمیته تخصصی شیوه ای برای این امر طراحی و در جلسه بعدی کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به لزوم مشخص شده عوارض بر زمین های بایر شهری، عنوان کرد: اراضی بایر در شهرها به ویژه اراضی کاربری مسکونی و اراضی بلاتکلیف دستگاه های دولتی، از خدمات شهری شهرداری ها استفاده کرده و مشکلاتی را برای مردم و هم چنین شهرداری ها به دلیل زیاد شدن زباله و نخاله های ساختمانی و ... ایجاد می کند لذا باید تعیین تکلیف شده و تحت ساخت و ساز مسکن قرار بگیرند. از این رو مقرر شد عوارضی برای زمین های بایر شهری ایجاد شودتا شهرداری ها اراضی بایر را شناسایی کرده و عوارض مربوطه را از مالکان آنها مطالبه و هنگام نقل و انتقال اراضی حق و حقوق خود را بگیرند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای دریافت عوارض از اراضی بایر شهری اظهار کرد: این امر موجب زیاد شدن در آمد پایدار شهرداری ها و انگیزه جهت تعیین تکلیف اراضی می شود. برای نرخ عوارض در نشست کمیته بحث و بررسی صورت خواهد گرفت تا در آخر یا درصدی از ارزش منطقه ای ملک و یا رقم کارشناسی خرید و فروشی باشد. این نرخ بعد از تعیین در کمیته در نشست بعدی کمیسیون مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support