تقاضای مسکن در کدام مناطق تهران کمتر است؟/بروز نشانه های افزایش خرید سرمایه ای در بازار ملک | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

تقاضای مسکن در کدام مناطق تهران کمتر است؟/بروز نشانه های افزایش خرید سرمایه ای در بازار ملک

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 14375 بازدید
تقاضای مسکن در کدام مناطق تهران کمتر است؟/بروز نشانه های افزایش خرید سرمایه ای در بازار ملک

به گزارش ملکیتا برای انتخاب یک ملک پارامترهای زیادی وجود دارد.معیارهایی مانند دسترسی به وسایل نقلیه عمومی، سال ساخت ، متراژ و قیمت که هر خریداری در اول آنها را مد نظر قرار می دهد.

ولی دلایل دیگری نیز در این بین وجود دارد که مربوط به زمان خریداری و استفاده از ملک نمی شود، بلکه خریداران و به ویژه سرمایه گذاران آن را مد نظر قرار می دهند تا در زمان فروش با شرایط سختی روبه رو نشوند. تعداد تقاضا و خرید و فروش ها در هر منطقه از این سری عوامل هستند.

کم تقاضا ترین مناطق تهران

بر پایه و اساس آمار های بانک مرکزی که هر ماه از مناطق گوناگون شهر تهران منتشر می شود،مناطق 20 و 19 هر اه جزو کم معامله ترین مناطق تهران هستند. تا جایی که مهرماه 1401 در منطقه 19این کلانشهر تنها 23 عدد خرید و فروش انجام شده است. همچنین تعداد خرید و فروش ها در این منطقه در آذر ماه امسال تنها تا 60 عدد زیاد شدن خرید و فروش را تجربه کرده است.

در منطقه 20 نیز تعداد خرید و فروش ها در مهر امسال 60عدد بوده و در آخرین آمارهای بانک مرکزی تا 133 عدد رشد داشته است. ولی دلیل پایین بودن تقاضا در این مناطق را ناشی از چه مواردی می توان دانست؟

انواع تقاضا در بازار مسکن 

منصوره غیبی،کارشناس حوزه مسکن در این خصوص به تجارت نیوز گفت: بحث تقاضا در مناطق مختلف چند دلیل عمده دارد. در این بین باید تقاضای موجود در بازار را به دو بخش مصرفی و سرمایه ای تقسیم کرد. این سری شاخص ها مساله مهمی را نمایش می دهد؛ افراد سرمایه خود را در مناطق پرتقاضا و مصرفی سرمایه گذاری می کنند.

او ادامه داد: من بر این باورم زیاد شدن تقاضای ماه قبل نیز در مناطق پر طرفدار درخواست سرمایه ای و کاسبانه بوده است.در همین راستا سرمایه گذاران و دلالان مناطقی را انتخاب می کنند که بتوانند در آینده بسیار راحت به مصرف کننده بدهند.

او بیان کرد: از طرفی دیگر در 70تا 80 درصد خرید و فروش این مناطق سند رسمی وجود ندارد و از راه قولنامه و یا وکالتی این نقل و انتقالات انجام می شود. این اسناد مورد تمایل سرمایه گذاران و دلالان نیست.

اهمیت بافت بومی

این کارشناس همچنین در مورد مناطق 19و 20 گفت: کمبود تقاضا در این منطقه ها به بافت بومی آنها نیزد برمی گردد که خریدار خاص خود را دارد.در سابقه آماری به طور کلی این مناطق تقاضا کننده خاص خود را دارد.

او در ادامه گفت: البته با توجه به زیاد شدن اخیر قیمت آپارتمان در حومه تهران امکان این وجود دارد که مناطق کم طرفدار در داخل شهر تهران در آینده شاهد ورود خریدار زیادتری باشد.

به طور کلی می توان گفت نابسامانی در بازارهای موازی باعث شده مردم سرمایه های خود را به بازار مسکن انتقال دهند و زیاد شدن تعداد خرید و فروش ها در آذرماه را می توان ناشی از تقاضای سرمایه گذاری در بازار دانست. 

بنابراین سرمایه گذاران و دلالان ترجیح می دهند هر ماه در مناطقی خرید کننده که تقاضا برای خرید و فروش در آن بالاتر است. این عامل باعث می شود به مرور ساختار ارایه و تقاضا را در بازار دچار مشکل کند و در آینده، بدترین اوضاع بازار مسکن را خواهیم دید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support