عایق کاری یکی از راه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

عایق کاری یکی از راه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان

مصالح ساختمانی

نویسنده:کارشناس محتوا درملکیتا

8 ماه پیش 24214 بازدید
عایق کاری یکی از راه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان

در این مقاله چی میخوانیم؟

عایق کاری سقف و دیوارهای جانبی ساختمان


بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان در امر ساخت و ساز بسیار مهم است. عایق کاری میتواند بهترین روش برای صرفه جویی در مصرف انرژی باشد. عایق کاری خارجی ساختمان ها سبب می شود که مصرف انرژی تا حد زیادی کنترل شود. در واقع این موضوع سبب می شود تا مصرف انرژی به کمترین میزان برسد.

عایق کاری سقف و دیوارهای جانبی ساختمان

عایق کاری سقف و دیوارهای جانبی ساختمان

همانطور که میدانید سقفها و دیوارهای جانبی به طور کلی بیش از سایر بخش ها باعث هدررفت انرژی می شود. معمولاً دیوارها و سقف مستقیماً در معرض محیط بیرون و همینطور تابش خورشید قرار می گیرد. در واقع در فصل تابستان و زمستان اتلاف انرژی از این بخش ها بیشتر است و نیاز به عایق کاری خواهد بود. در فصل زمستان و تابستان از وسایل گرمایشی و سرمایشی به میزان زیاد استفاده می شود. این مسئله به طور کلی سبب آسیب به محیط زیست و تولید گازهای گلخانه ای می شود.

با عایق کاری ساختمان می تواند صرفه جویی در منابع انرژی انجام داد. می توان بهای مصرف انرژی را کاهش داد و همینطور شرایطی فراهم است که انرژی با بازدهی بالایی صورت بگیرد. این موضوع ارزش ساختمان را بیشتر می کند. در نهایت احساس راحتی بیشتری فراهم می سازد. عایق کاری دیوارها سبب می شود که از اتلاف انرژی جلوگیری شود. عایق کاری خارجی به طور کلی روش های مختلفی دارد. باید ارزیابی صورت بگیرد که بهترین روش کدام است. عایق کاری ساختمان به صورت یک لایه عایق حرارتی اجرا می شود. عایق خارجی ساختمان نوعی لایه عایق حرارتی محسوب می شود. معمولاً عایق کاری به صورت سنگ و گچ و آجر و به شکل لایه ای انجام می شود.

عایق کاری به شکل سازه برای ساختمان

عایق کاری به شکل سازه برای ساختمان

عایق کاری به روش سازه به طور کلی به صورت عایق های حرارتی معدنی مثل پشم سنگ تخته ای صورت می گیرد. از پشم سنگ لحافی تهیه شده است. در واقع این سبک از عایق کاری انعطاف پذیری بالایی دارد. خاصیت انعطاف پذیری بالا این است که نما، مستقیم اجرا می شود. از یک قاب فلزی و یا یک قاب چوبی نیز در این راستا استفاده می شود. عایق حرارتی در سازه نیز اجرا می شود. نما روی سازه به شکل اصولی کار می شود.

عایق کاری بدون استفاده از سازه نیز روش دیگری از است که برای ساختمان ها استفاده می شود. این سبک از عایق کاری به شکلی است که انعطاف پذیری کمتری دارد. در واقع برای نصب نیاز به سازه نخواهد بود یعنی نما به شکل مستقیم روی عایق حرارتی قرار می گیرد و مشکلی ایجاد نمی کند.

جدیدترین روش عایق کاری

جدیدترین روش عایق کاری

یک سری روش های جدید عایق کاری نیز وجود دارد که با پیشرفت فناوری به شکل ویژه ای اجرا می شود. با پیشرفت فناوری مشخص شده است که مصالح ساختمان و تجهیزات مربوط به ساختمان سازی می توانند روش های جدیدتری برای عایق کاری دیوارهای ساختمان باشند. در این روش از عایق کاری به طور کلی یک سری بلوک های سیمانی و ساندویچ پانل ها مورد استفاده قرار می گیرند. در این مصالح از عایق های حرارتی استفاده می شود. یعنی دیوار ها دوباره عایق کاری می شوند.

می توان از روش عایق کاری در زمان ساخت نیز استفاده کرد. این روش سبب می شود که کاهش مصرف انرژی در ساختمان به بهترین نحو صورت بگیرد. در واقع عایق کردن دیوارهای ساختمانی موضوع مهمی هستند که می بایست مدنظر واقع شوند. این روش عایق کاری در زمان ساخت صورت می گیرد. در واقع سبب می شود که هزینه عایق کاری کمتر شود. اما بررسی ها نشان داده است که دیوارهای ساختمان های معمولی را می توان پس از ساخت نیز عایق کاری کرد و مشکلی نخواهد بود.

 

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!
 

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!
 

 

خانه پایدار یعنی چه؟

چه خوب است اطلاعات خود را در راستای عایق کاری تکمیل کنید. در بهینه سازی مصرف بهترین روش این است که عایق کاری روی دیوارها صورت بگیرد. در واقع در این راستا عایق کاری هم ارزانتر خواهد بود و هم راحت تر است. در این روش دیوارهای ساخته شده برای عایق کردن باید بازسازی شوند. عایق کاری دیوار به دو روش عایق کاری از داخل و خارج ساختمان صورت می گیرد. خانه پایدار که از آن به عنوان خانه سبز هم یاد می شود یکی از بهترین روش های عایق کاری خواهد بود و می تواند سرمایش و گرمایش را به درستی اجرا نماید.

برای عایق کاری نیاز است که معماری پایدار به درستی اجرا شود. عایق کاری باید روی الگوی مصرف نیز تاثیر بگذارد. این موضوع سبب می شود که همه چیز به شکل اصولی باشد. عایق کاری حرارتی معمولاً روش های قابل توجهی دارد و هر روش بر اساس نوع سازه سنجیده می شود. در خانه های صفر انرژی از انرژی های تجدیدپذیر می توان استفاده کرد. این موضوع به نوبه خود یک سری شرایط خاص نیز به همراه دارد. در سال های اخیر یکنواخت نگه داشتن دمای منزل روش مهمی برای بهینه سازی مصرف انرژی به شمار می آید.

هموطنان عزیزنظرات خودتان را باما وهمراهان همیشگی ملکیتا درمیان بگذارید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support