معرفی رایج ترین اشتباهات در بازسازی خانه | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

معرفی رایج ترین اشتباهات در بازسازی خانه

دانستنی های املاک

نویسنده:کارشناسان ملکیتا

3 ماه پیش 30045 بازدید
معرفی رایج ترین اشتباهات در بازسازی خانه

دراین مقاله چه می‌خوانیم؟


جهت برطرف نمودن نیازهای یک خانواده و همچنین برای تعمیر و نگهداری ساختمان، بازسازی خانه و یا نوسازی آن بهترین گزینه می باشد. در بعضی مواقع بازسازی بدون توجه به نیازهای خانواده، برآورد هزینه کل و همچنین عدم برنامه‌ ریزی مناسب صورت می پذیرد که این اشتباهات سبب ضرر و زیان مالی می گردد و کیفیت کار را تا حد زیادی پایین می ‌آورد. در ادامه به معرفی تعدادی از اشتباهات رایج در بازسازی خانه می پردازیم.

  بازسازی یک تغییر اساسی را به وجود می آورد

بعضی افراد تصور می کنند که بازسازی منزل، همه چیز را تغییر می دهد. ولی این فکر اشتباه است. باید بدانید که بازسازی سبب ایجاد یک تغییر اساسی نمی‌ گردد و سبک خیلی متفاوتی را به وجود نمی ‌آورد. شما باید جهت طراحی دلخواه خود، ابتدا با یک معمار حرفه ‌ای مشورت نمایید، سپس شروع به بازسازی کنید.

  عدم توجه به نکات ایمنی در حین کار

بهتر است پیش از شروع کار بازسازی خانه، به نقشه آن دقت کنید و از متخصصان کاربلد در این زمینه درخواست نمایید که جهت پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و بروز خسارت های ناشی از خطرات برق، بررسی های لازم را انجام دهند.

  استفاده از متریال های بی کیفیت جهت کاهش هزینه ها در نقاط غیر قابل مشاهده

در حقیقت عده‌ ای از مردم برای نقاطی از خانه که قابل مشاهده نیستند، از متریال های بی کیفیت جهت کاهش هزینه های خود استفاده می کنند. در واقع این کار غلط است. زیرا بهره‌ گیری از متریال با کیفیت باعث مقاومت و استحکام در قسمت های داخلی می گردد. به طور کلی، بکارگیری متریال نامناسب، هزینه بیشتری را برای شما در بر خواهد داشت.

  بی توجهی به حریم ها و اخذ مجوز کار

ذکر این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که جهت انجام بازسازی خانه در مدت زمان مشخص و طبق حریم ‌های اعلام شده، اخذ مجوز کار ضروری می باشد که باید مد نظر قرار گیرد. زیرا در صورت عدم توجه به این مورد، کار شما متوقف می گردد و یا تخریب آن بر اساس قانون صورت می پذیرد که زمان و هزینه زیادی را نیز به دنبال دارد.

رایجترین اشتباهات دربازسازی خانه

بیان اشتباهات متداول دیگر در بازسازی خانه

  پیروی از مد جهت بازسازی منزل

بهره گیری از سبک های دکوراسیون داخلی بر طبق مد نمی‌ تواند دلیل خوبی برای بازسازی خانه باشد. زیرا احتمال دارد این جریانات روز برای مدت کوتاهی پابرجا باشند. بر این اساس، سبک طراحی و انتخاب متریال ها جهت بازسازی خانه با توجه به مد، کاملاً اشتباه می باشد.

  انجام بازسازی خانه با سلیقه بسیار شخصی و به گونه ‌ای خاص

کسانی که با سلیقه خودشان کار بازسازی را انجام می ‌دهند، احتمال دارد که در آینده جهت فروش ملک دچار مشکل شوند. به این دلیل که سلیقه شما قطعاً با سلیقه عموم در تعارض فراوان می باشد. پس بهتر است که از بکارگیری رنگ های خیلی خاص و یا تم های فراوان خودداری نمایید. در واقع اعمال تغییرات در بازسازی خانه، باید با توجه به یک سری عوامل زیباشناسی، تناسب فضا و همچنین مبانی اصولی دکوراسیون داخلی صورت پذیرد تا شما هنگام فروش، متحمل هزینه‌ های اضافی جهت بازسازی مجدد نشوید.

 عدم هماهنگی بین طراحی دلخواه و بودجه کافی

لازم به ذکر است که آنچه برای بازسازی خانه در ذهن شما می گذرد را با مجری و یا معمار داخلی در میان بگذارید تا بودجه شما با برنامه ‌ای که برای پروژه دارید، هماهنگی لازم را داشته باشد. در غیر این صورت، طراحی داخلی برخلاف خواسته شما انجام می‌ گیرد و در نتیجه سبب نارضایتی شما می گردد. همچنین این کار آشفتگی و عدم برنامه‌ ریزی مناسب را به دنبال خواهد داشت.

  اقدام به تنظیم قرارداد بدون ارزیابی نهایی

باید بگوییم که با انتخاب درست مجری و معمار پروژه، مشورت با اشخاص آگاه و بررسی نمونه کارهای قبلی، خیلی راحت می توان در کار و هزینه به نحو مطلوبی سازماندهی نمود. زیرا در صورت اشتباه، هزینه و وقت زیادی را بدون رسیدن به نتیجه دلخواه هدر خواهید داد.

  برآورد اشتباه هزینه ‌ها برای بازسازی خانه

شما در ابتدا باید لیستی از متریال و مصالح مورد استفاده و همچنین بودجه خود و هزینه ‌های مورد نظر را تهیه نمایید. جهت اطمینان خاطر می توانید با طراحان و مشاوران خبره در این زمینه مشورت کنید تا راهنمایی های لازم را ارایه دهند. پس از اطمینان از بودجه کافی، آنگاه می توانید کار را شروع کنید. ناگفته نماند که محول نمودن بازسازی به یک طراح زبده، باعث می شود که کار مطابق با بودجه شما و کیفیت عالی انجام شود.

  دلایل نامشخص جهت بازسازی خانه

به چه علت می‌ خواهید کار بازسازی خانه را انجام دهید؟ هدفتان چیست؟ چرا این تصمیم را گرفته اید؟ آیا از این بابت مطمین هستید؟ آیا تمایل دارید برای ایجاد تغییراتی در منزل خود هزینه کنید؟

در حقیقت ارزیابی دلایل بازسازی ویانوسازی خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. تصمیم نامعقول نیز سبب ایجاد خسارات زیادی برای فرد می‌ گردد. بنابراین شما با مراجعه به پلتفرم ملکیتا، علاوه بر کسب اطلاعات لازم، می توانید از بروز خسارت های احتمالی جلوگیری بعمل آورید.


 

 

هموطنان عزیزوهمراهان همیشگی ملکیتا لطفاًنظرات خودتان رادرزیرهمین پست بامادرمیان بگذارید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support