هر آنچه که باید در رابطه با خرید خانه وام دار بدانید | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

هر آنچه که باید در رابطه با خرید خانه وام دار بدانید

دانستنی های املاک

نویسنده:کارشناسان ملکیتا

3 ماه پیش 127743 بازدید
هر آنچه که باید در رابطه با خرید خانه وام دار بدانید

در این مقاله چی میخوانیم؟


هر آنچه که باید در رابطه با خرید خانه وام دار بدانید

در حال حاضر با توجه به کم بودن بودجه افراد برای خرید خانه و همچنین کاهش پیوسته ارزش پول ایران، بیشتر مردم به دنبال خرید خانه وام دار هستند. خانه های وام دار از مزایا و معایبی برخوردار بوده و شرایط خاصی دارند. سعی کنید پیش از خرید خانه وام دار، اطلاعات لازم را در رابطه با آن کسب کرده و به بررسی تمامی موارد مرتبط با این نوع خانه ها بپردازید. از این رو، هدف ما از نگارش این مقاله، ارایه اطلاعاتی راجع به خرید خانه وام دار،تابا مطالعه آن بهتر بتوانید در مورد این موضوع تصمیم گیری نمایید.

آشنایی با نحوه خرید خانه وام دار

در ابتدا قصد داریم شما را با چگونگی خرید خانه وام دار بیشتر آشنا کنیم. بیشتر پیمانکاران خانه های نوساز، اقدام به دریافت وام از بانک مسکن جهت احداث خانه می کنند و بعد از اتمام عملیات ساخت، وظیفه تسویه بدهی خود را با فروش خانه وام دار به بانک دارند و پیشنهاد مبلغ 10 تا 30 میلیون تومان را به خریدار به عنوان وام می دهند و خریدار این نوع خانه ها نیز بعد از پایان یافتن مراحل خرید خانه بایستی به شکل ماهانه به پرداخت اقساط وام خود بپردازند.

معرفی مهمترین مزیت های خرید خانه وام دار

معرفی مهمترین مزیت های خرید خانه وام دار

بر اساس مطالب ذکر شده، مزیت های چشمگیری برای خرید خانه های وام دار وجود دارد که این موارد را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • امکان فروش سریع ملک توسط فروشنده آن وجود دارد.
  • امکان تسویه بدهی سازنده یا فروشنده مسکن به بانک به واسطه وام تعیین شده روی خانه ها فراهم می باشد.
  • خریدار نیاز به داشتن پول نقد کمتر جهت خرید خانه وام دار دارد.
  • فشار مالی کمتری برای خریدار این نوع خانه ها با پرداخت نقد و اقساطی بهای ملک ایجاد می گردد.

معرفی معایب خرید خانه وام دار

معرفی معایب خرید خانه وام دار

 خرید خانه وام دار علاوه بر اینکه برای فروشنده و خریدار می تواند مزایایی را در پی داشته باشد، بلکه معایبی را نیز برای آنها خواهد داشت که این موارد را در ادامه بررسی می کنیم.                                                         

  • سوء استفاده خیلی زیادی از خانه های وام دار در معاملات ملکی صورت می گیرد. چرا که فروشنده امکان فروش ملک خریدار را بدون اینکه وی متوجه شود، به صورت همزمان با اعطای یک وکالت بلاعزل خانه به چند نفر خواهد داشت.
  • خانه های وام دار فاقد سند رسمی بوده و خریدار تا زمان پرداخت نشدن اقساط خانه به شکل کامل، به عنوان مالک خانه به شمار رفته ولی نمی تواند اقدام به فروش خانه خود نماید.

مالکیت خانه های وام دار به چه صورت است؟

مالکیت خانه های وام دار به چه صورت است؟

شاید این پرسش که حال با توجه به اینکه سند زدن خانه وام دار به اسم خریدار امکان پذیر نیست، پس چطور می توان چنین طراحی را اجرا نمود؟ در جواب این پرسش باید اینگونه بگوییم که هنگام تنظیم سند دستی توسط فروشنده در بنگاه املاک و پس از آن مراجعه وی به دفتر اسناد رسمی، بایستی به خریدار وکالت نامه مالکیت را بدهد. در حقیقت این وکالت نامه حکم سند مالکیت را داشته که نشانگر این است که فرد خریدار مالکیت ملک مورد نظر با مشخصات قید شده در آن را دارد ولی وی حق فروش خانه را تا زمان تسویه کامل وام بانکی نخواهد داشت.

بررسی مسیله امکان انتقال وام خانه ها

بررسی مسئله امکان انتقال وام خانه ها

یکی از موارد اساسی دیگر در این زمینه، امکان انتقال وام خانه به اسم خریدار در زمان خرید خانه وام دار است. که انجام این مسیله امکان پذیر بوده و فروشنده قادر به انتقال خانه به ارزش دویست میلیون تومان با وام پنجاه میلیون تومانی به اسم خریدار خواهد بود و خریدار بایستی اقدام به پرداخت مبلغ 150 میلیون به فروشنده به شکل نقدی نماید و بقیه پول که وام است را به شکل قسطی بپردازد. شاید فروشنده پرداخت شش قسط را در مدت زمان خریداری خانه انجام داده باشد که در این وضعیت نیز بایستی خریدار اقدام به پرداخت مبلغ باقیمانده قسط ها به شکل مرتب نماید.

آشنایی کامل به موضوع فک رهن

شما می توانید از یک روش میانبر جهت سریعتر سند دار نمودن خانه های وام دار بهره گیرید. در این حالت، خریدار برای اخذ مالکیت رسمی به پرداخت کلیه اقساط نیازی ندارد. در این شرایط، فروشنده قادر به قرار دادن مبلغ معادل 110 درصد از وام خانه در بانک مسکن به شکل سپرده می باشد. همچنین فروشنده نیز باید اقدام به افتتاح حسابی به مبلغ 55 میلیون تومان در بانک مسکن نماید و خریدار اجازه برداشت این پول را تا زمان تسویه کامل اقساط نخواهد داشت، که به آن اصطلاحا فک‌ رهن گویند.

بیان نکات اساسی در رابطه با خرید خانه وام دار

بیان نکات اساسی در رابطه با خرید خانه وام دار

بهتر است از خرید خانه وام دار اجتناب نمایید و در صورت خرید نیز حواستان باشد که فقط وکالت نامه کافی نمی باشد. باید بدانید که وکالت نامه فقط تا زمانی اعتبار دارد که شخص وکالت دهنده در قید حیات است. اگر وکالت دهنده فوت کند، آن وکالت نامه دیگر ارزشی ندارد و کاملا بی اعتبار می شود. وراث قانونی فروشنده وکالت نامه نیز می توانند ادعای باطل بودن آن را داشته باشند. بر این اساس، اگر خرید خانه وام دار با شرط تسویه وام از جانب فروشنده باشد، مشکلی ندارد. زیرا احتمال دارد فروشنده احتیاج به پول نقد داشته باشد. از این رو، تسویه وام را به راحتی بپذیرد.

در هنگام خرید خانه وام دار، مراحل پرداخت پول به چه صورت است؟

در واقع مراحل پرداخت پول برای خرید خانه‌ وام دار تفاوت اندکی با خانه‌ های معمولی، سند دار و بدون وام دارد. در حقیقت فروشنده برای خرید و یا ساخت خانه وام دار، از بانک وام می گیرد و قبل از تسویه حساب با بانک، اقدام به فروش ملک می نماید. بنابراین در اینگونه موارد، سند ملک تا زمانی که وام به طور کامل تسویه نگردد، در گرو بانک می باشد. در این صورت، انتقال سند نیز امکان پذیر نیست. در این شرایط، خریدار باید به صورت قولنامه ای و یا با وکالت بلاعزل اقدام به خرید خانه نماید و یا اینکه فروشنده جهت آزاد نمودن سند باید با پرداخت کل مبلغ وام به بانک، آن را تسویه کند.

توصیه های بسیار مهم جهت خرید خانه وام دار

همانطور که می دانید، احتمال دارد در انجام معاملات وکالتی و یا قولنامه ای، یک سری مشکلات اساسی رخ دهد. علاوه بر آن، نحوه پرداخت پول نیز در هنگام خرید خانه وام دار با معاملات ملکی دیگر متفاوت است. از آنجایی که امکان انتقال وام برای خرید خانه وام دار وجود دارد، لذا خریدار و فروشنده باید با مراجعه به بانک و تکمیل فرم های مربوطه، وام خانه را به نام خریدار انتقال دهند.

 

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!
 

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!
 

بر این اساس، خریدار مبلغی از قیمت ملک را به فروشنده می دهد و مابقی را به صورت قسطی به بانک پرداخت می نماید. لازم به ذکر می باشد که در هنگام انتقال وام با توجه به نوع وام دریافتی، درصدی از مبلغ وام باید یکجا به بانک پرداخت شود که در نهایت از کل مبلغ وام کم می شود.

جمع ‌بندی کلی در رابطه با خرید خانه وام دار

در واقع خرید خانه وام دار علاوه بر مشکلات و معایبی که دارد، دارای مزیت هایی نیز می باشد. از این رو، شما می توانید همه مشکلاتی که دارد را بپذیرید و به صورت وکالتی اقدام به خرید خانه نمایید. همچنین از راه ‌های قانونی می توانید از ضایع شدن حق خود جلوگیری بعمل آورید. به هر حال کسانی که قصد خرید خانه وام دار به صورت وکالتی را دارند، سعی کنند حتماً از صداقت فروشنده ملک مورد معامله اطمینان حاصل نمایند. البته جهت انجام این کار بهتر است که خریدار از فروشنده بخواهد که از روش ‌های قانونی وام را به نام او انتقال دهد و سند ملک را نیز به نام او بزند که هم خیال خریدار از این بابت راحت شود و هم خیال فروشنده.

ولی چون این روش از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست، معمولا پیشنهاد نمی ‌شود. از این رو، توصیه می ‌کنیم که از فروشنده بخواهید از طریق فک رهن وام را تسویه کند تا سند آزاد شود. در این صورت به صراحت می ‌توان گفت که یکی از بهترین روش ها برای خرید خانه وام دار این است که خریدار از فروشنده تقاضا نماید که سند را به صورت کاملا رسمی به او انتقال دهد تا طرفین با انجام این کار دیگر مشکلی نداشته باشند.

ذکر نکات با اهمیت درباره خرید خانه وام دار

ذکر نکات با اهمیت درباره خرید خانه وام دار

همانطور که قبلاً بیان نمودیم، خرید خانه وام دار اگرچه با مشکلات و معایبی همراه می باشد، ولی امروزه در میان خریداران بسیار رایج است. زیرا با این روش خریداران می ‌توانند با پول نقد کمی که دارند، به راحتی و به بهترین نحو صاحب خانه شوند و به آرزوی خود برسند. اما باید تمام جوانب را نیز مد نظر خود قرار دهند تا در آینده با مشکلات بزرگتری مواجه نشوند.

در آخر ذکر این نکته حایز اهمیت می باشد که جهت خرید خانه وام دار حتماً با کارشناسان مجرب و متخصصان حرفه ای ما در سایت ملکیتا مشورت کنید و بعد از کسب تمامی اطلاعات و آگاهی های لازم در این زمینه، سپس اقدام به خرید خانه نمایید تا مشکلی برایتان پیش نیاید و به آرامشی که انتظارش را دارید برسید.

 

 

 

 

هموطنان عزیز لطفاًنظرات خودتان رازیرهمین پست باماوهمراهان همیشگی ملکیتادرمیان بگذارید.

 
ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support