ساخت مسکن ملی در این شهرها کلید خورد | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

ساخت مسکن ملی در این شهرها کلید خورد

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 20509 بازدید
ساخت مسکن ملی در این شهرها کلید خورد

به گزارش ملکیتا، در اجرای قانون جهش تولید مسکن یا همان طرح نهضت ملی 16 استان می توانند ثیت نام کنند.

با توجه به ظرفیت های موجود باقی مانده از مرحله ی هشتم ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن،امکان نام نویسی در 16 استان شامل آذربایجان شرقی، ایرانشهر (جنوب سیستان و بلوچستان )، بوشهر، کرمان،چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، لارستان (فارس)، جنوب کرمان، گلستان، مازندران،مرکزی و هرمزگان وجود دارد.

تقاضاکنندگان برای ثبت نام به سامانه  saman.mrud.ir  مراجعه کنند. این ظرفیت های خالی در راستای مرحله ی هشتم ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن است که شهریور سال جاری شروع شده بود. با توجه به رویکرد های اخیر وزارت راه و شهرسازی، مهلت زمانی برای ثبت نام نهضت ملی مسکن تعیین نمی شود و نام نویسی تا کامل شدن ظرفیت ادامه دارد.

اگر تأمین زمین در بقیه شهرهای کشور در هر زمان،سامانه در این شهرها نیز کم کم بازگشایی و اسامی شهرها به لیست اضافه می شود. بر پایه برنامه آن دسته از شهرهایی که در هر فاز ثبت نام اعلام ظرفیت مازاد کرده بودند، ظرفیت مازاد باقی مانده آن به مرحله ی بعدی انتقال داده می شود و امکان تکمیل ظرفیت مازاد اعلام شده در فاز قبلی وجود دارد. 

در روز های اخیر شهریار افندی زاده _ سرپرست وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که برای بیش از 2.5 میلیون واحد نهضت ملی مسکن ،تأمین زمین شده است.

طبق اعلام سازمان ملی زمین و مسکن تا الان حدود 75 هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شده و 24 هزار هکتار در اختیار این طرح قرار گرفته است. این زمین برای ساخت 1.5 میلیون واحد کفایت می کرد اما با توجه به سیاست کاهش تراکم واحدها این ظرفیت نیز کمتر شده است.

بنا به صحبت های تقی رضایی -سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن ،استان هایی مثل کردستان ،مازندران کهگیلویه و بویر احمد و ایلام با کمبود زمین روبه رو هستند.

شرایط ثبت نام مسکن

جهت شرکت در طرح های حمایتی مسکن،نیاز است  تقاضاکنندگان، واجد شرایط این طرح ها باشند.طرح نهضت ملی مسکن،که برای تأمین مسکن است، برای خانواده هایی که از داشتن مسکن ،محروم  هستند .در ادامه در مورد شرایط ثبت نام نهضت ملی مسکن، که جهت تأمین مسکن است، برای خانواده هایی است که از داشتن مسکن، محروم هستند. در ادامه در مورد شرایط ثبت نام نهضت ملی مسکن، جهت اطلاع افرادی که قصد دارند در این طرح شرکت کنند،

اشخاص متاهل ، بعضی مجردین و همچنین، افرادی که سرپرست خانوار هستند، می توانند در مرحله هشتم مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن 1401،با ارائه مدارک لازم مثل: کارت ملی، شناسنامه و گواهی برای اثبات سکونت  5 ساله ، در شهر محل تقاضا، با استفاده از سایت ثمن نهضت مسکن،برای ثبت نام این طرح اقدام کنند.

تقاضا کنندگان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن و افراد تحت سرپرستی باید فاقد زمین مسکونی و یا واحد مسکونی باشد و تقاضاکنندگان از تارخ 22 بهمن 1375 از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی دولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین ،واحد مسکونی خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. همچنین باید متاهل و یا سرپرست خانوار باشد و زنان مجرد بالای 35 سال سن و مردان مجرد بین 23 سال تمام تا 45 سال به شرط ارائه تعهد نامه محضری در مورد ارائه سند رسمی ازدواج در زمان واگذاری واحد امکان ثبت نام را دارند. سابقه ی سکونت حداقل 5 ساله در شهر مورد تقاضا از دیگر شروط ثبت نام است.

 

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support