نشانه شناسی ورود متقاضیان مؤثر به بازار مسکن/ آیا معاملات رشد می کند؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

نشانه شناسی ورود متقاضیان مؤثر به بازار مسکن/ آیا معاملات رشد می کند؟

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 19328 بازدید
نشانه شناسی ورود متقاضیان مؤثر به بازار مسکن/ آیا معاملات رشد می کند؟

به گزارش ملکیتا، خریدو فروش اوراق تسهیلات مسکن مجدداً مورد توجه قرار گرفته است؛میزان خریدو فروش تسه می تواند بهن معنای رشد تقاضای مؤثر در بخش مسکن تلقی شود؛ چون که هر فردتنها یک دفعه می تواند از این امکان برای خرید مسکن استفاده کند و از همین رو این دست از خریدو فروش ها به معنای تقاضای واقعی شناخته می شود.

طی ماه های اخیر همزمان با روند کاهشی خریدو فروش ملک، خرید و فروش اوراق تسهیلات مسکن هم با کمی جدی روبه رو شده بود. با این حال اما با وجود آنکه پاییز به طور سنتی فصل سرد بازار مسکن تلقی می شود، حجم خریدو فروش این اوراق طی دو ماهه اول پاییز زیاد نشان می دهد.

این رویه البته در پاییز سال قبل هم دیده می شد؛تحقیق معاملات تسه در سال 1400نشان می دهد خرید و فروش اوراق تسهیلات مسکن از شهریورماه افزایش یافته در آبان ماه به اوج خود رسیده بود.اما این خریدو فروش ها کم کم با نزدیک شدن به فصل زمستان مجدداً کم می شود.

فرصت خرید برای متقاضیان مسکن

نکته جالب توجه در تحقیق های آمارها یسال جاری این است که رویه ی زیاد شدن معاملات تسه در حالی افزایش یافته که قیمت این اوراق در حال کم شدن بوده و از همین رو می توان این گونه برداشت کرد که معاملات تسه در امسال، بیشتر از طرف تقاضاکنندگان واقعی و مؤثر صورت گرفته و به معنای معاملات سفته بازانه نیست.

روندی که البته در پاییز سال قبل دیده نمی شد.در سه ماهه سوم سال گذشته تقاضا و قیمت تسه همپای هم رشد می کردند به نحوی که از این روند خرید و فروش به عنوان سفته بازی و نوسان گیری در بازار اوراق تعبیر می شد.با این حال اما در خرید و فروش امسال از تیرماه که میزان معاملات تسه کاهشی بوده، قیمت هم با افت مواجه شده است و بر همین مبنا می توان گفت احتمالاً متقاضیان مؤثر و واقعی، این بازه زمانی را به عنوان فرصت مناسب برای خرید اوراق شناسایی و به بازار ورود کرده اند.

عوامل داغ شدن بازار اوراق

شاید بتوان بخشی از عوامل داغ شدن بازار اوراق تسه را در وضعیت بازار ارز و نوسانات قیمت دلار جست و جو کرد.قیمت دلار از اول پاییز روند روبه رشد تازه ای را شروع کرده و حالا در کانال 35 هزار تومانی قرار گرفته است. اگر چه بازارساز توانسته است طی روزهای اخیر روند رشد ذلار را کنترل کند اما همواره زیاد ی نرخ ارز سیگنال تورمی به بازارها می فرستد. برای همین ارزیابی کارشناسان این است که به دلیل انتظارات تورمی از افزایش قیمت دلار طی دو ماه قبل ،متقاضیان واقعی مسکن برای ورود به این بازار اقدام کرده و خرید اوراق را به عنوان گام اول خانه دار شدن که های سرد سال نه با کمی قیمت بلکه دست کم با توقف رشد قیمت ها مواجه باشند و از همین رو احتمالاً برای ورود به بازار آماده می شوند.اما آیا به راستی می توان اثر خرید اوراق را طی ماه های آینده در بازار مسکن مشاهده کرد؟

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support